Alla inlägg den 26 juni 2010

Av bfalk - 26 juni 2010 21:45

  

Det tog ett tag.. Men nu är den äntligen uppe! Tavlan under är Dregen's autograf, ramade in den lite snabbt och satte upp den med. Jag har även fått upp en morgonrockhängare som är en bild på Marilyn Monroe, en hängkrok för en blomma och en slingrande ljuslykta med tre hållare i. Det sitter även tre nya tavlor på väggen föreställande; en ung Johnny Depp, Marlon Brando, Dregen och Che Guevara.


Imorgon ska en hylla upp som jag ska ha Backyard boken samt skivorna på och sätta upp 9 tavlor med Marilyn Monroe (och jag har redan 12 uppsatta..).

Äntligen så kan man trivas här i mitt lilla rum!

Av bfalk - 26 juni 2010 15:15

Jag vet inte varför jag har väntat så länge på att se Seven (eller Se7en som man oxå kan stava den), men nu har jag äntligen gjort det!

Det är en mörk, dyster och en väldigt välspelad film. I rollerna ser vi Morgan Freeman, Brad Pitt och en väldigt obehaglig Kevin Spacey.



"Under en rutinutryckning hittas en man som mördats medan han intagit sin måltid. Någon har skrivit ordet "frosseri" bakom kylskåpet i lägenheten. När ytterligare ett brutalt mord uppdagas finner man på brottsplatsen ordet "girighet" skrivet med blod. Poliserna Sommerset (Freeman) och Mills (Pitt) lägger nu snabbt ihop ett och ett - och får sju! Man har att göra med en psykopatisk seriemördare som systematiskt mördar sina offer efter De sju dödssynderna. Var och när sker nästa bestialiska mord?"



Det var längesen jag såg en sådan här bra film som handlar om krim's arbete kring en sadistisk mördare. Och det är inte vilka mord som helst, de är brutala och visar verkligen hur sjuk mördaren är. Än en gång så blir jag bevisad på hur bra Brad Pitt är, tillsammans med Freeman så blir filmen bara ännu bättre.

Spacey's otroliga skådespel behövs verkligen och han gör det perfekt!

Man sitter och undrar om de ska ta mördaren, ska han hinna mörda fler, och i slutet så undrar man verkligen hur det ska gå, för poliserna och mördaren.


 

Av bfalk - 26 juni 2010 11:11

Jag trodde värken i höften skulle gå över igår, men icke. Trots att jag försökte att inte tänka på det, prata om det eller någonting så gick det inte att bortse från smärtan jag hade.

Just innan 20.30 matchen började så låg jag i soffan och trodde att jag skulle dö. Jäklar vad ont det gjorde!

Ni som själva har värk någonstans i kroppen vet att det oftast brukar vara värre på vintern; när det är kallt. Men nu har jag haft överdrivet ont i både höfter, händer och fötter.

Nej, dax att göra någonting åt det.

När jag har såhär ont kan jag inte göra någonting, jag tappar energi, blir oerhört trött, humöret sviker. Jag vill inte att det ska påverka mig mer än vad det redan gör.


Idag hoppas jag på mindre värk för idag ska jag fixa i mitt rum igen. Det är lite städning och sen så ska jag sätta upp tavlor på väggen och sånt där. Jag hoppas det blir bra! :)

Sedan blir det en lugn kväll med fotbollstittande, chips och dipp och sånt bara. Jag känner att jag måste försöka koppla av, trots att jag är vääääldigt orolig över min hälsa.

Nu ska jag käka frukost iallafall.


Hoppas ni som läser min blogg hade en skön midsommar!

Puss gullisar!

Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards