Alla inlägg under juni 2010

Av bfalk - 24 juni 2010 14:00

Muse - Uprising

Här har ni en väldigt skön låt, jag får den alldeles för ofta den här låten på huvudet.

Synd att musiken i helhet inte faller mig i smaken, men den här, den är bra!

Av bfalk - 24 juni 2010 10:00

 

    

   

   

    

Av bfalk - 23 juni 2010 20:45

Ikväll seriestartar Law And Order: UK på tv4 plus kl 21.

I tretton avsnitt får man följa brittiska poliser och kriminalare. Det är samma typ som vanliga Law And Order. Jag ska lätt titta på det här, dels för att jag gillar vanliga Law And Order men även för att det är brittiskt, det brukar vara mycket bättre skådisar och brotten är lite mer brutala och råa (hur man nu kan gilla det...).


Första avsnittet handlar om det här:

Ett lik hittas på ett sjukhus i London och kriminalinspektörerna Brooks och Devlin får ett känslomässigt laddat mordfall på halsen. Tillsammans med åklagarna försöker de hitta den skyldige.



Av bfalk - 23 juni 2010 20:00

Ibland måste jag kocka, eftersom mannen i huset inte kan.

För ett tag sen gjorde jag någon form av kycklinggryta, eller kycklingröra. Det var toklätt att göra det och det är skiit gott!


Du ska ha:

Kyckling, gullök, passerade tomater, grädde, lite mjölk, creme freiche, spagetti, olika kryddor.


Skär små bitar av kycklingen och låt det steka tillsammans med löken. Krydda med salt, peppar, grillkrydda, oregano, persillade, timjam, basilika. Ja, det ska vara mycket kryddor!

Låt det steka tills det ser bra ut, häll på allt annat och låt puttra i en kvart.

Om det blir för 'vattnigt' - ha i mjöl så det blir tjockare.


Serveras med spagetti!


  

Jag hade riven ost på när det var klart.

Av bfalk - 23 juni 2010 17:02

Idag fick jag det här hem i brevlådan:


 

     

Köpt på Ginza.


Så blev man nöjd och glad för den här gången! Tshirten ska jag lätt ha på mig imorgon när jag vandrar till jobbet :)

Av bfalk - 23 juni 2010 11:15

Oj, tiden går alldeles för fort när man sitter vid datorn.

Snart ska jag sminka mig och hitta några kläder att ta på mig, sen så ska jag och morsan åka ner på stan. Tydligen så ville hon följa med när jag skulle handla lite. Jag ska gå till min piercingstudio tänkte jag, sen köpa massa gott på systemet! Jag ska även köpa smink för det börjar ta slut. Sen kanske jag hittar nått annat fint (som jag egentligen inte behöver).


Egentligen har jag inget mer än såhär att berätta.

Jag blev ledsen igår när Grekland åkte ut, det hjälpte inte att jag skrek, hoppade och försökte tvinga dom genom tven att göra mål.

Nej nu kanske jag måste sätta igång!


 

Jag och mor i vintras. 

Av bfalk - 22 juni 2010 19:00

.. Jag alltid rymde från dagis?

Jag tyckte dagiset var tråkigt och onödigt, så jag stack hem (bor mittemot dagiset), knackade på mammas fönster och ville bli insläppt.

Jag var hellre hemma med mamma än massa andra snoriga barn.


Av bfalk - 22 juni 2010 15:00

  

Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards