Alla inlägg den 3 juli 2010

Av bfalk - 3 juli 2010 20:00

   

   

           

  

       

     

  

  

Av bfalk - 3 juli 2010 17:00

Mina damer och herror, det här är nått av det ballaste jag sett. Får ståfräs, håret ställer sig upp, ja.. Det är bra helt enkelt!!

Lyssna - or die (ja, man får hota)

Av bfalk - 3 juli 2010 10:15

  

 

When you're strange måste jag bara se, jag fascineras av gamla rockers - hur de levde, hur framgångarna påverkade dom.. Ja allt. Att det dessutom är Johnny Depp som är berättarröst gör allt mycketmycket bättre.

Nu måste jag bara hålla tummarna att den här filmen kommer till Sundsvall.


"I Tom DiCillos The Doors-dokumentär får vi följa den fascinerande mellanakten av Jim Morrisons tragiska levnadsdrama.

Jim Morrisons grav på kyrkogården Père-Lachaise i Paris lär fortfarande vara en av de mest besökta, nära 40 år efter den karismatiske Doors­sångarens död. Alla ingredienser fanns hos honom för att skapa rockmytologi i högsta potens. Ingen egentlig ­förs­ta akt. En barndom höljd i dunkel, en föräldrarevolt i synnerhet mot pappan, en hög militär, senare framförd i freudianska tonarter från scen, ”pappa, jag vill döda dig, mamma jag vill knulla dig!”

Ingen tredje akt. Jim Morrison dog av en förmodad hjärtattack i sitt badkar i Paris 1971 efter excesser­ i sprit och droger, 27 år gammal precis som rockens tidigare­ unga döda Janis Joplin, Brian Jones och Jimi Hendrix.


Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards