Alla inlägg den 16 juli 2010

Av bfalk - 16 juli 2010 21:00

Min favvolåt med Royal Republic, måste lyssna på den flera gånger om dagen, så jääääääääkla braaaaa!


Av bfalk - 16 juli 2010 15:00

Nu har jag precis börjat läsa en ny bok, jag har tänkt läsa den här jätte länge men det har lixom inte blivit av.

Redan efter några sidor är jag fast, trots att det handlar om hemskheter så måste man ändå läsa om det. Och jag fattar fortfarande inte hur sånt här kan hända, hur kan unga tjejer välja att sälja sig själva? Hur kan män välja att köpa sex och kränka kvinnor?

I landet lagom så väljer vi hellre att blunda för sånt här, än att ta tag i problemen. I vårat land så önskar vi så högt att detta inte ska finnas, men det finns nog så mycket att vi skulle vilja spy inälvorna ur oss.

Att tillochmed människor som vi ska lita på, poliser och politiker gör sånt här. Ja, vem ska vi då lita på?

Jag drar alla som köper sex över samma kant; jävla äckelgubbar. Och oftast är det inte normalt sex det handlar om, nej, här har vi renodlade knäppisar som tänder på att göra illa en annan människa.


Hur hemskt det än är så är det bra att läsa om det, att inte glömma bort. Det är bra att det finns människor som vågar berätta och att andra människor får ta del av detta.

Jag önskar och hoppas att dessa tjejer och kvinnor får uppleva riktig kärlek någon gång i livet, att det inte bara finns massa hemska gubbar.


14 år till salu : en sann svensk historia


"14 år till salu är den sanna historien om hur en ung och på ytan helt normal och välanpassad svensk tjej rasar ned i nätprostitution och djup förnedring utan att omvärlden märker någonting. Och hur hon kommer upp ur sitt helvete igen. Att kalla boken för engagerande är att ta i på tok för litet. Alla som hittills läst 14 år… lägger den ifrån sig med en rysning och en önskan om att ingenting sånt här skall hända någon igen. Någonsin. Men också en beredskap för hur signaler skall tolkas och vad man faktiskt bör och kan göra som vuxen om en ungdom i närheten hamnar på glid. Detta är med andra ord en bok som alla vuxna och inte minst tonåringar själva verkligen bör läsa."

Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards