Alla inlägg den 22 juli 2010

Av bfalk - 22 juli 2010 19:00

Tokbra cover! :)

Orginalet tillhör Ramones.

Av bfalk - 22 juli 2010 14:15

Jag blir så där oerhört less och arg när människor blir så upprörda när kvinnor tar för sig i livet och gör sånt som man inte ska göra som tjej (ja man kan tro att vi lever på 1800talet ibland). Jag tycker bara det är ballt om en kvinnlig artist tar sig i skrevet, har provocerande texter och gör sådant som man oftast ser en man göra. Sen kan man diskutera var gränsen går, för ibland blir det ju bara vulgärt. Och enligt mig gäller det både män och kvinnor.

Men varför är det så att man inte höjer på ögonbrynet om en man juckar mot en kvinnlig dansare, att han sjunger om att sätta på massa brudar och tar sig i skrevet, visar fingret - men om en tjej gör det, ja då är det så himla hemskt. De gör samma sak - men det blir behandlat på olika vis.


Allt fler tjejer och kvinnor gör revolt, bryr sig inte vad någon tycker (i synnerhet män) och det ska vi fortsätta göra, gör sånt som man tycker själv är bra och man mår bra av. Sen ska man skita i resten.

En stark tjej med skinn på näsan är oerhört jobbigt, både för andra brudar och killar.


Nu låter detta som ett mycket feministiskt inlägg, pointen är den att kvinnliga artister vs. manliga får ta olika mycket skit, blir så olika behandlade - bara för vilket kön de råkar födas med.

Men sen är ju idealen väldigt sjuka, att femtonåringar går halvnakna och så, att provocera med hjälp av sin kropp tycker jag inte alls om, man ska vara stolt över den, men vad kommer folk att komma ihåg om en om man går i minimala kläder? Hur duktig man var på mattelektionerna? Don't think so...


Den här bilden på Rihanna tycker AB är väldigt hemsk.. Har vi inte sett värre saker?

Eller är jag så matad med allt att jag inte ens orkar reagera?

Rihanna är en tjej som kan vara väldigt provocerande, med både kläder och attityd. Men jag gillar henne extremt, hon gör det på ett sånt snygg sätt (tillskillnad från tex Britney Spears och Christina Augilera som bara visar hud). Rihanna får ta sig lika mycket i skrevet som en man, vad är det egentligen som är så provocerande med det? Egentligen?


Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards