Alla inlägg den 31 juli 2010

Av bfalk - 31 juli 2010 18:00

"En ung kvinna befinner sig i ett tillstånd mellan liv och död och kämpar för att undgå att bli levande begravd, allt medan en begravningsentrepenör håller hennes öde i sina händer."

 

 

Jag såg den här filmen utan att veta nånting om den, jag bara 'snubblade' in på den på något sätt. Och glad är jag över det! Med skräckblandad förtjusning så ser jag den här nästan utan att blinka.

Rollistan består av Christina Ricci som spelar Anna Taylor som svävar mellan liv och död och vaknar upp hos begravningsentrepenören Eliot Deacon, som spelas av underbara Liam Neeson. Båda dessa gör helt fantastiska roller, man tror på historien och börjar fundera på om detta kan hända på riktigt..

Justin Long spelar Anna's kille Paul, som aldrig riktigt tror att Anna är död och försöker bevisa det. Det var kul att se han i en roll som var seriös, utan skämt. Han gjorde ett mycket bra jobb.


Och vad är en halvknäpp film utan en knäpp unge som är i kulisserna? Är han ond, är han god?

Stämningen är perfekt, manuset är både intressant, originell, smart och sist men inte minst välskrivet.


Jag åker fram och tillbaka och undrar om Anna verkligen är död eller om hon lever. Bortsett från hennes minimala röda klänning och nakna kropp i slutet så är det nog inget som jag stör mig på.

Det är en bra, läskig film. Man tror på allt utan att det blir överdrivet.

Filmen har ett bra budskap också, vilket inte många skräckfilmer har. Eller är det verkligen skräck? Med känslan av att det verkligen kan hända så vet jag faktiskt inte.

Men bra är det!



" Why do we die? "
" To make life important "

Av bfalk - 31 juli 2010 15:04

Yes, jag är fortfarande sjuk :) Jag har hostat hela natten, knappt sovit nånting. Så jag är lite trött. Jag hoppas verkligen min feta brorsa lyfter på arslet och hjälper mig idag, jag har inget att äta och ingen nässpray.

Det enda som är bra med att vara sjuk är att ligga och glo på massa film som man annars inte har tid med, eller orkar se.


Tur för er att jag har en bärbar dator och kommer lägga upp massa nödvändiga inlägg.


Av bfalk - 31 juli 2010 14:15

Nu har den andra halvan av hiphopgruppen Snook, Daniel Adams-Ray, blivit solo och släppt sin första singel "Dum av dig". Hans album heter "Svart, vitt och allt däremellan".



Vad tycker ni? Eftersom det verkar vara lite fajt mellan honom och Oskar Linnros; är det bättre eller sämre?

Jag tycker det låter helt okej, men det är himla likt Oskar's musik. Som jag tycker är bättre. Men jag ska invänta albumet så återkommer jag!


(varför kunde dom inte göra sån här musik tillsammans?!)

Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards