Alla inlägg den 8 augusti 2010

Av bfalk - 8 augusti 2010 21:00

Nu är jag hemma, det är inte okej.

Sitter nyduschad i fotöljen och tänker på alla minnen jag har fått på dessa få dagar. Jag tänker inte skriva om allt för det är jag alldeles för trött för, snart kommer mamma hem och masserar mig, jag har ont precis överallt. Det är så det ska vara när man varit på festival.


Denna helg har jag sett så bra musik, så bra band, så bra människor. Det är helt otroligt. Jag kan verkligen inte säga vilket av alla 9 band jag hann se den här helgen - som var bäst. Alla band höll sån bra klass och ljudet var förvånandsvärt hur bra som helst.


Jag antar att ni vet att det öööööööste ner regn, jag har aldrig varit med om något liknande. Jag har aldrig sett så mycket lera. Men jag var lycklig, åhhh. Jag frös som en idiot, var blöt precis överallt (jag och Jessica torkade våra händer flera gånger men de blev aldrig torra), men det gjorde faktiskt ingenting. Vem bryr sig när man får se band man älskar, musik som är underbar?

För att citera AB när de skrev om Alice Cooper: 

"Medan regnet faller vilt, i riktning från yttre rymden, får han det leriga lidandet att lindras en aning.

Det är vad all musik, all konst, har som sin uppgift att göra. Att lindra lidandet en aning."


Jag har haft en jätte bra helg, detta kommer jag ha i min hjärna i flera dagar och veckor, och att få uppleva det med min favorittjej var ett stort plus i kanten :) Vi har headbangat så nästan nacken åkt av, druckit jackdaniels och skuttat runt och varit allmänt snygga/äckliga.


Imorgon jobbar jag, så bilder och mer text kommer på tisdag. HÅLL UT (jag vet att ni vill).

  

Iggy, min favvogubbe


Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards