Alla inlägg den 16 augusti 2010

Av bfalk - 16 augusti 2010 22:00

Alltså, som så många gånger tidigare så har jag skrivit om min ovanliga jäkla otur. Så denna vanliga måndag, varför ska jag ha tur då?

Dagen börjar med att jag sväljer min piercing när jag käkar, obehagligt och lite smått äckligt.

Runt 5tiden så ska jag laga mat, jag kommer på att jag måste ta ut bröd ur frysen så jag har till morgondagen. Vad ser jag där? Jo, frysen är avstängd och allt är tinat.

Jag ringer i panik till mamma och frågar vad jag ska göra, jag byter proppar 2-3 gånger men varje gång så smäller det till och tillslut så går även kylen sönder. Jag springer runt som en galning till grannarna som tyvärr visste lika lite som mig.

Så det var bara att ringa jouren som HSB har, och då kommer jag till SOS alarm tydligen.

Med en stressad ton halvskriker jag att min frys har gått sönder och all mat, vad fan ska jag göra med den?! Tanten som svarade låter stressad och säger att nån ska ringa upp mig.

Han kommer inte med goda nyheter och säger att frysen är trasig, men kylen klarade sig iallafall..

Jahapp.. Det var bara att kasta en fullproppad frys med mat. Det kändes verkligen inte bra.

Och som vanligt så tror jag att allt är mitt fel, jag blir så sjukt stressad över saker jag inte kan kontrollera (som tekniska saker). Mamma fick trösta mig även fast hon är på semester i Stockholm.

Jag räddade iallafall lite mat så jag har dessa dagar och kan göra matlåda till jobbet.

  

Efter det var det bara att kasta allt, göra rent, få bort det lilla vattnet som var kvar och diska 20 matlådor.. Måste jag säga att jag inte direkt var glad?

Stackars Andreas som var här nyss och skulle fixa min dator, men så kan det gåå..


Nu har jag lugnat ner mig lite och kollar på Man U som leder med 2-0. Något bra händer iallafall, men det är en halvlek kvar.

Tillsammans med ett glas vin och lite nötter ska jag väll klara av den här kvällen oxå.

Tänk att man kan bli helt kocko av att en frys går sönder. Vi litar alldeles för mycket på våra saker alltså, vi tror att allt alltid ska funka.


Så, nu har jag fått skriva av mig lite, nu ska jag återgå till foppollen!


ps. När jag väl skulle äta mat så var jag så uppstressad att jag glömde stekpannan på plattan med full gas på, det var rökmoln överallt och det var väll tur att inte en brandbil kom på besök.

Av bfalk - 16 augusti 2010 15:00

Backyard's version av Faster Pussycat's Babylon.

Jag hittade tyvärr inte så bra videos, men det här får duga. Sjukt bra version!


Av bfalk - 16 augusti 2010 12:15

Dessa artister är nominerade till Rockbjörnen. Jag förstår inte riktigt varför det kallas Rockbjörnen då det mest innehåller pop. När folket fick vara med att rösta på vilka som skulle vara med såg min lista ut ungefär såhär: Thåström/Rammstein/Johnossi osv..


Dessa tycker jag ska vinna (fettext):


Årets kvinnliga liveartist

Robyn

Melissa Horn (och hon är......?)

Amanda Jenssen

Anna Bergendahl

Agnes


Årets livegrupp

Kent

Mando Diao

Hoffmaestro & Chraa

The Ark

In Flames


 

Årets svenska låt

Från och med du – Oskar Linnros

Keep on walking – Salem Al Fakir

Unstoppable – Ola

Nothing without you – Mando Diao

Manboy – Eric Saade (skojar ni....?!)



Årets genombrott

Oskar Linnros

Eric Saade

Anna Bergendahl

Justin Bieber

Andreas Grega

(båda är lika mycket värda priset)


Årets manliga liveartist

Salem

Oskar Linnros

Lars Winnerbäck

Eric Saade

Ola


Årets konsert

Tokio Hotel

Mando Diao

Lady Gaga

Kent

Lars Winnerbäck

(jag var inte på någon, men rösta måste man göra ändå)


Årets utländska låt

Tokio Hotel - World behind my wall

Lady Gaga - Bad romance

Justin Bieber - Baby

Lady Gaga - Telephone

Lady Gaga - Alejandro


 

Årets festival

Peace & Love

Getaway

Sweden rock

Metaltown

Arvika

(och varför var inte Sonisphere med?! Getaway vinner för de fick dit Slash).

Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards