Alla inlägg den 20 augusti 2010

Av bfalk - 20 augusti 2010 20:00

Vi skakar roompan till den här ikväll, okej?

Av bfalk - 20 augusti 2010 18:45

Nu har jag precis fixat mig, tvingade ut brudarna med mig ikväll eftersom kroppen skrek efter alkohol.. Hmm.. JD någon?

Nu väntar jag på mat, sen åker vi in i dimman!

Kötta kväll på allstar!

 

Alla heter Glenn i Göteborg - hepphepphepp!

Av bfalk - 20 augusti 2010 12:45

Sleepers

Sleeper = tonåring dömd att avtjäna straff på mer än nio månader på statlig inrättning.


 

Sleepers är en amerikansk thriller från 1996 i regi av Barry Levinson. I huvudrollerna syns bland andra Kevin Bacon, Robert de Niro, Dustin Hoffman, Jason Patric och Brad Pitt.

Filmen utspelar sig i Hell's Kitchen i New York under 1960-talet. Fyra tonåringar spelar basket och arbetar för traktens gangsters under sin fritid. När en stöld nästan orsakar en mans död sänds pojkarna till en ungdomsvårdsskola där de utsätts för misshandel och sexuella övergrepp av vakterna. De beslutar sig för att hemlighålla sina upplevelser. 11 år senare upptäcker två av dem en av vakterna på en bar....

*

Rollistan är helt otrolig, så inte konstigt att filmen är bra även den.

Man blir förbannad, äcklad och allt på en gång och förstår inte hur det kan finnas människor som äger makt som gör sådant mot små grabbar. Kevin Bacon är den ledande vakten och är är oehört obehaglig.

När killarna växt upp så lever de totalt olika liv, men med samma hat.

När de beslutar sig för att hämnas så hejar man på dom, det är så det ska vara antar jag.

Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards