Alla inlägg den 27 augusti 2010

Av bfalk - 27 augusti 2010 16:15

Sundsvall har verkligen ryckt upp sig när det gäller musiklivet här i stan.

ST skriver idag att band som Hoffmaestro, Imperial State Electric och Crashdiët kommer hit. Även Johnossi och Volbeat är bokade sen långt tillbaka.

Även Oskar Linnros kommer hit, åååh! Jag kommer vara så lycklig när jag får se alla konserter. Man måste ha pengar i fickan så det är dax att lägga pengar på musik istället för kläder, jag borde lyckas när jag tänker på dessa artister.

Jag älskar musik.


Så, glädjefnatt, någon?


  

Av bfalk - 27 augusti 2010 12:30

Man kan bli upprörd över många saker, man kan fundera och ha sina egna åsikter.

Men rätten över min egna kropp kan ingen ta ifrån mig. Jag får faktiskt göra vad jag vill. Utan att människor ska diskriminera mig, frysa ut, mobba eller tycka att jag gör fel. Det jag gör - gör jag för min skull.

Alla tycker inte lika, så är det och så kommer det alltid att vara. Man har åsikter, sådant man brinner för, något man vill förändra, något man vill att andra ska ta del av.

Men när går det för långt?

Ska inte en kvinna få bestämma över sin egna kropp, få avgöra själv vad som är bäst för henne?


Sug på denna rubrik ett tag: Lastbil kör runt med bilder på döda foster.

 

Vad tror ni det handlar om?

Ja, ursäkta språket, tokjävlar som är emot abort.

Ska inte abort vara något bra? Är det inte bra att det finns?

Tänk er om en kvinna blir våldtagen och blir gravid. Tänk er en kvinna som är så ung, hon är fortfarande barn själv, och blir gravid. Tänk er en kvinna som har drogproblem, och blir gravid. Tänk er en kvinna som blir gravid, och helt enkelt inte finner att stunden är inne för att ha barn just nu.

Är det inte bra att man kan göra abort?

Visst, man ska vara försiktig, det gäller liv. Men, man ska ändå ha rätten över sin egna kropp och ingen ska säga något om det.


Varför är ni emot abort?

Helt ärligt vet jag inte riktigt vad jag ska skriva, det är förbryllande. Sverige är ett land där man själv ska få bestämma, ska vi gå bakåt i tiden - istället för framåt?


"En stor lastbil, prydd med bilder på aborterade foster rullar fram genom Sverige. Avsändaren är organisationen Människorätt för ofödda, MRO, som protesterar mot den fria aborten.

Fostrets huvud saknades, och tarmarna hade slitits ut. Texten ”Abort är mord” och ”Alla har rätt till ett liv” prydde bilen."

 

Tokjävlar.


Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards