Alla inlägg den 3 september 2010

Av bfalk - 3 september 2010 23:15

Jag älskar spännande, läskiga böcker. Dessa damp ner i brevlådan för någon dag sen, de påminner mycket om vad John Ajvide skriver (och hans böcker älskar jag ju) - såklart jag måste ha dessa i min samling!



Utifrån sett har Sofia allt. Hon är en framgångsrik ung författare och bor mitt i stan i en lägenhet med fantastisk utsikt. Men under den perfekta ytan döljer sig en mycket ensam människa, som fördriver tiden med att umgås med sin låtsaskompis. En låtsaskompis hon haft sedan hon var liten. Men när det börjar hände märkliga saker och han bli lite för verklig, när Sofia kommer hem till en olåst dörr och med en radio som spelar deras favoritsång, inser hon att det enda rätta är att ta tag i sitt liv och sluta leva i fantasin. Men hennes låtsaskompis har helt andra planer. Och sent en natt vaknar Sofia av att det ligger någon i hennes säng...



David är mörkrädd. På ett sjukligt vis. Sedan barndomen har hans rädsla för mörker och skymning plågat honom. Det tycks som om någon alltid står i ett hörn och bevakar honom, någon som drar närmare när rädslan blir som värst.


Till slut bestämmer sig David för att möta sin demon. Han går i terapi, och sista steget är enkelt: Han ska bo ensam i en stuga ute i skogen tills han är botad. Något som visar sig inte bli så enkelt som han först trott. Samtidigt som skymningen kommer är det något som kommer närmare stugan, som knackar i väggarna, som skymtar i fönstren. Är det något som vill in?


*
Vad tror ni, kommer jag skita på mig?

Av bfalk - 3 september 2010 19:45



























"Motörhead kommer att bli det skitigaste rockbandet någonsin. Om vi blir granne med dig kommer din gräsmatta att dö."



Lemmy Kilmister

Av bfalk - 3 september 2010 15:30

Idag har jag knappt hunnit sitta vid datorn, gick upp vid 10tiden, käkade, fixade mig och begav mig ner till stan. Med en väska som vägde hur mycket som helst av mina mynt som jag samlat på mig så begav jag mig mot banken för att lägga in det. Ungefär 1800 blev det, inte konstigt att det var tungt.

Vidare ner mot staden där jag handlade strumpor, smink och hårfärg. Och en liten present till min tjej J som snart fyller år, jag hoppas hon blir glad! :) 


Jag gick även en sväng på bolaget innan jag åkte hemåt. Här har jag börjat tvätta och snart måste jag börja städa lite på rummet så det är fint imorgon.

Imorgon ska jag ha en liten fest här hemma, med familj och vänner. Dock har jag inte orkat bjuda människor (jag är så fruktansvärt lat), så om du vill titta förbi så hör av dig (detta gäller människor jag känner, inte stalkers). Smörgåstårta, bål och en uppspelt Bella, vad mer kan man begära? Jaja, det kommer bli grymt iallafall!


Nu - har jag inget mer att berätta.

Puss.




Av bfalk - 3 september 2010 14:45

  

  

Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards