Alla inlägg den 9 september 2010

Av bfalk - 9 september 2010 18:15

Efter jobbet idag så var jag tvungen att gå ner på stan för att köpa ansiktsrengöring, boka tid till sminksittning (tar det när jag ska på Hoffmaestro konserten) och så skulle jag leta Backyard Babies samlingsskiva. Såklart så fanns inte skivan. Men jag var inte bitter utan handlade upp massa pengar - på väldigt liten tid.

Jaa, nu är jag lite nöjd i kroppen.

 


 


Ska fixa allt som ska fixas nu. Get it?

PUSS.

Av bfalk - 9 september 2010 12:45

Hur många gånger har jag sagt att man blir kallad huligan när man säger att man är AIKare?

Som tidigare har jag ju skrivit om detta.


När man gillar något så får man ofta försvara det. Om du gillar en typ av musik eller klädstil eller vad som helst - det finns alltid människor som inte förstår sig på detta och måste kommentera, provocera - göra allt för att få dig arg. Eller påverka dig att byta smak.

Tänk er detta, att någon blir arg på något du gillar - gånger tusen. Så är det att vara AIKare.

Jag känner en mängd med olika människor som håller på olika lag, i olika sporter. Aldrig har jag sett icke AIKare blivit behandlade som ja, just jag blir i detta fall. Man kan ju även räkna med mamma och min bror, som jag ser blir behandlade på lika sätt som mig.

Det är något som gör att vissa människor blir så irriterade, arga, sura över när de får veta att jag håller på AIK. Vissa skämtar, det kan jag ta - det gör man när man håller på olika lag, men när det blir seriöst, när män skriker efter mig att jag ska åka hem till Stockholm (tydligen kan man inte heja på Sthlm's lag utanför just huvudstaden), varför fan i helvete jag håller på Gnaget och när de blir allmänt jätte arga och otrevliga - måste jag säga att det inte är så kul?


En människa ska aldrig behöva försvara sin kärlek, men man måste acceptera att alla inte håller med en. Det man vet vet man, det man mår bra av är bra, det man gillar ska man hålla sig till.

Men ibland blir man förjävla trött på att ens behöva försvara sig. Kolla inte på min tröja om du inte gillar märket.

Prata inte med mig.

Gå hem.


Om du är någon människa som verkligen stör dig på vad en annan människa gillar - varför orkar du ens slösa energi på detta? Vänligen berätta för mig, ge mig en rimlig anledning. Så kanske jag förstår.

Men att säga "jävla AIKare" räcker inte. Jag har hört det några gånger.


Och håll dig till det du må bra av, håll på ett lag du älskar, lyssna på musik du blir pirrig av, umgås med de som verkligen uppskattar dig -  kärleken har inga gränser. Och det kan gälla allt.

Precis så är min kärlek till AIK. Och den kommer ingen, någonsin kunna ta ifrån mig.


 



Av bfalk - 9 september 2010 09:15

Strax ska jag iväg på jobb, 10 - 16 bara. Sen måste jag ner på stan och köpa lite smink tänkte jag.


Gårdagen var jätte mysig, käk och sånt med far och Katarina. Sen kom det lite mer folk och då blev det tårta. Min mage har växt så mycket nu så jag vet inte. Måste röra på mig.

Detta fick jag av pappa iaf (nej presenterna tar aldrig slut):


Inga kommentarer på JD;n, haha! Fick även presentkort på Face Stockholm :) Eftersom jag är beroende av smink och alla grejer till så är det perfekt!


Nej, nu drar jag folk.

Puss. 

Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards