Alla inlägg under november 2010

Av bfalk - 3 november 2010 17:15

Jag är en god vän, nu sitter jag hos min dam, snart ska vi käka och sedan pimpla alkohol. Jag har lurat ut henne idag för jag bara mååååååste se Leo..  Nej icke kändiskåt. 

Kommer nog bli kul även fast hon den där inte är så pepp, men det löser sig!


In i dimman, pusshej!

  

Av bfalk - 3 november 2010 16:00

 

 

 

Av bfalk - 2 november 2010 14:30

Tänk er detta:

1, Antingen finns det en ny laserman som härjar i Malmö, Sverige.

2, Eller så finns det inte det - är det konstigt?


Hur ska vi göra för att det ska låta bra? Vi börjar med punkt ett, numero uno.


Om det nu finns en ny laserman som skjuter vilt omkring sig, med invandrare som mål, är det nog en psykisk störd människa som blir oerhört påverkad av invandrarsnacket (SD har ju tagit sig in i riksdagen och det har varit mycket kring dom och deras parti och åsikter). Han känner att "han måste röja undan" och har kanske själv blivit attackerad på ett eller annat sätt av en människa av utländsk härkomst.

Att han skjuter just i Malmö där det har varit väldigt mycket bråk, invandrare som stökar till, tycker inte jag alls är konstigt. Jag kan förstå att människorna där blir less, men att ta lagen i sina egna händer, ja, då går man ju för långt och inget kan försvara hans beteende.


Nummer 2 då,

han använder INTE laser på sitt vapen. Om det nu är samma person som skjutit 15 människor, varav en har dött - hur kommer det sig att den döda är en ung blond, svensk tjej..? Alla pratar om att det är en människa som hatar invandrare, kan det inte bara vara en människa som skjuter och inte bryr sig om vem som blir prickad?

Och hjälp mig gud, tänk om det är en människa som själv har en utländsk härkomst?


Som jag sa förut, jag försvarar inte något sånt här, det är förjävligt att en människa ska kunna skjuta människor helt öppet och inte bli tagen av polisen. Men nu sätter invandrarsnacket igång igen, och tro mig - han som gör detta (eller det kanske är en kvinna?), blir säkert oerhört peppad av detta och kanske skjuter just pga detta.



Media har en stor roll i allt detta. Det är så sjukt hur dom påverkar oss, de har total kontroll och skrämmer skiten ur oss.

Ta reda på hur det är, lyssna på polisen och andra i utredningen, istället för att lita på vad som står på skvallerblaskorna. Ingen ska behöva känna sig rädd i samhället, och jag tror och har alltid trott att media förstorar det hela till den mildaste grad att vi undrar på morgonen; "ska jag våga gå ut idag?"


Nu vet jag inte om det är såhär på pricken, det är mina egna tankar och åsikter, som vanligt dock med undantaget att jag hörde av polisen att skjutningarna inte har varit med ett vapen med lasersikte. Eftersom jag tycker brott är väldigt intressant så är det klart att jag själv blir påverkad och tänker.

Men människan måste sluta förlita sig på media, börja lita på människor som syns i samhället, även fast det verkar svårt. Sluta skylla ifrån sig, komma på vem det egentligen är som skjuter, se det för vad det är. Och hoppas att människan åker fast.


Av bfalk - 2 november 2010 01:12


- "Åh, jag måste ligga med honom! Det är mitt mål just nu."


- "Hmm.. Undra vem jag måste ligga med..?"


Haha, det där med att tjejer ska vara fin i kanten finns inte. Iallafall inte i just min värld, med mina vännor.


And I was like: more power to us.

Av bfalk - 1 november 2010 16:12


Detta handlar inte om att sprittarmen skriker.. Eller?

LMFAO är mina nya favvorgrappar.

Av bfalk - 1 november 2010 15:08

Kan någon vänlig själ bara kasta upp plöskan och köpa dessa?

699 kr, skulle få grym ångest om jag köpte dom men samtidigt få oerhörd tillfredsställelse.. 

Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards