Alla inlägg den 2 januari 2011

Av bfalk - 2 januari 2011 16:04

 


Hipphipphurraaaa!

Grattis mamma, med paketer öppnade så ser vi nu på hockey.. Nervös.

Av bfalk - 2 januari 2011 15:00

Såhär slänger man ihop den godaste julmackan, man kan kalla den speciell, man kan kalla den för mycket, jag kallar den bara för GOD. (ja, julen är typ slut men julmacka kan man alltid äta!)


Det här behöver du:

Bröd (ta det just nu känner för, men helst mjukt bröd)

Smör

Sallad

Gurka

Tomat

Rödbetssallad

Köttbullar


Smöra brödet, lägg på salladsblad och gurka. Släng på rödbetssallad, tomater och kalla köttbullar.

Voilá!

Man blir dundermätt av sånna här mackor, så det passar till lunch/middag.


 

Av bfalk - 2 januari 2011 12:15

"Per Oscarsson befarad död i brand"


Jag gillar inte när så bra människor dör, de är inte värd mer än andra, men de sprider glädje till oss andra. Per Oscarsson var ju så sjukt bra, jag kommer nog minnas han mest som Berras morfar i "Kan du vissla Johanna?", den visas alltid på julafton och den är så sjukt gullig.

Oscarsson var en halvskum gubbe, men ack så bra! De är de speciella skådisarna man minns. Och att dö i en brand eller bilolycka, det är så himla orättvist. Så ska man inte dö tycker jag, det är inte värdigt, det är inte okej.


Om du var i branden, hare gott där uppe Per, du å frugan din.


Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards