Alla inlägg den 9 januari 2011

Av bfalk - 9 januari 2011 15:00

Läste en artikel i Sundsvalls Tidning för några dagar sedan, hur de gripit en 18årig kille som är misstänkt för terrorism. Han har varit bosatt i min stad en gång i tiden.

Nu är det mycket snack om terror, lite överallt i världen (främst i England), och Sverige är ju såklart en del i det hela. Tyvärr.

Jag vet att de flesta invandrare söker sig ifrån sina länder, just pga att få slippa våld, mord, sprängdåd osv. Men det finns ju en liten klick, som söker sig till det.

Som bombmannen som sprängde sig själv i Stockholms innerstad.

Varför söker man sig till detta?

 

Det är så svårt att förstå, och inte ens jag som brukar komma på anledningar till varför människor gör som dom gör, finner inget. Varför vill man mörda sig själv och hundratals, kanske tusentals människor för att få fram budskapet "Gud är allt". För det handlar ju oftast om gud. Men jag får en förnimmelse att den där guden som dom så starkt tror på, inte vill att människor ska springa runt och döda varandra.


Finns det en terrorist i Sundsvall? Njaee. Men vi får nog lära oss att det kan finnas, oavsett var i landet vi kommer. Sverige är med i denna värld, "på gott och ont", som det står i ST.


  


Av bfalk - 9 januari 2011 11:15

Ja, sånt kan man ju oxå lägga pengar på..



Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards