Alla inlägg den 17 januari 2011

Av bfalk - 17 januari 2011 19:00

 

Överdriv alltid - du har extra ont, mycket hög feber (dom är kåta på feber, om du inte har feber är du inte sjuk), klaga, ta där det gör ont, se ledsen ut.


Om du har tex ont i halsen (som jag alltid har) så ska dom alltid undersöka halsen, ta på halsmandlarna och göra ett halsprov. Ett plus i kanten om dom även lyssnar på lungorna och kollar öronen. Halsont kan sprida sig lite överallt.


Om du är sjuk ofta så bör du ta upp det, det är inte normalt (tyvärr förstår ju inte alla läkare det)


Att betala pengar för att sedan inte få medicin (virus = inga mediciner) kan kännas surt, men då vet man ialllafall vad det beror på, och hey! Du får tillslut ett frikort, jag betalar en gång till sen får jag mitt..


Ps. Idag fick jag veta att jag hade halsfluss, fick medicin och så kanske jag ska operera bort halsmandlarna. Om det är någon som gjort det vill jag veta exakt hur ont det gör när dom är borta. Har hört att det är fruktansvärt.

Av bfalk - 17 januari 2011 14:30

" I tolv år har Johnny Depp och Vanessa Paradis varit ett par.

Nu kan den 47-årige stjärnan ha tröttnat på sin sambo.

Han hängs ut för att ha stött på sin 19-åriga motspelerska, Kristen Stephenson-Pino i nya "Pirates of the caribbean". "


 


Det är ett hett skvaller nu, att Johnny Depp ska ha varit otrogen. Vad som har hänt, inte hänt, vad som är sant och inte, det vet inte jag. Jag bara läser.

Jag brukar oftast "skydda" kända män som är otrogna, även fast de är lika fula fiskar som Anders Svensson, 25, som går på den lokala baren och stoppar snoppen i fel hål även fast han har tjej.

Men på något sätt förstår man hur David Beckham och Johnny Depp faller för frestelsen, de är ju så sjukt vackra och kan få vem fan som helst. Är det inte lätt att ta emot det då?

Och är det inte liite skönt att de inte är några superhjältar som fixar allt, utan att de också gör misstag och är fula?


För ja, trots att Johnny är en av de vackraste skådisarna i världen så är även han ful. "Även solen har sina fläckar", är ett passande uttryck i just detta fall.

Av bfalk - 17 januari 2011 12:30


 

 

 


Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards