Alla inlägg den 21 januari 2011

Av bfalk - 21 januari 2011 20:00

 


    


Av bfalk - 21 januari 2011 15:00

Den här maten är perfekt att ha som frukost eller lunch. Om du käkar det som frukost så behöver du inte någon lunch, för den mättar så otroligt mycket.

Detta är GI, och det är mitt 'favvodietgrej'.



Stek på bacon, korv, ägg och potatis. Potatisen ska vara kokad dagen innan (vet ni föresten att potatisen blir nyttigare när man värmer om den, än när man äter den direkt när den är nykokt?)

Jag brukar krydda med lite grillkrydda och peppar. Om det är något man inte gillar så kan man steka på morötter eller woka något.

Av bfalk - 21 januari 2011 08:15

 

Så, nu är fredagen här och jag börjar jobba igen. Denna helg är det 3 pass, 8-21 som gäller. Måste jag säga att det är otroligt skönt att bo nära jobbet nu?

Igår så gjorde jag massor med matlådor, jag hann ner på stan en snabbis innan och köpa lite kläder och saker som tröst för att jag varit sjuk, sedan tvättade jag och fick besök av söta Hilda. Hon kom med mat och bullar, som 'förlåt för att jag smittade dig med halsfluss', haha så gulligt!


Nu är det en vecka kvar till Råckståck, jag längtar!

Ja just, angående inlägget som jag skrev igår om unga mammor - jag vet att vissa är jätte bra föräldrar, precis som att en människa i 30-40 årsåldern inte alls lämpar sig som förälder. Men, det hade trots allt blivit liite jobbigt att formulera sig så mycket, jag skriver bara så fort det kommer upp nått i skallen. Jag har sett så många unga mammor, som inte är bra. Och vad hände med att leva lite innan man skaffar barn? Och så är det med det :)


Ha en god helg, pöss!

Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards