Alla inlägg under januari 2011

Av bfalk - 26 januari 2011 12:15


Nu har jag precis käkat frukost och sett på ett avsnitt på True Blood. Nu ska jag börja rensa bland skåpen och skura, det har nog aldrig hänt, så det är väll dax. Det är inte direkt kul, men ja, hörde att sånt måste göras om man har en lägenhet?!

Jag fick plötsligt så mycket tid över då bion ikväll blev inställd.


Föresten.. Idag fick jag en Foo Fighters biljett, hihi, känns typ DÖBRA! Nu kan det väll ändå bli sommar?!

Det pirras i magen bara jag tänker på sommar, Stockholm, uteservering, jätte bra musik..

Av bfalk - 26 januari 2011 10:30

 

1 - Hur länge har du bloggat?

 Öööhmm.. Mina första inlägg började 2007, så ett tag alltså..

2 - Hur många bloggar återvänder du till regelbundet som läsare?

Classes och åter Classes, my darling!

3 - Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar?

Classe har allt, i en härlig blandning!

4 - Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?
Ja, det hoppas jag. Men det tror jag nog, det är ingen som kommenterat något negativt iaf!

 

5 - Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden?
Ibland tycker jag att jag kan bli alldeles för privat, då suddar jag oftast ut och skriver som i "tecken", så ingen ska egentligen veta vad/vem jag menar, men då har jag ändå fått skriva av mig. Men jag tycker att jag håller privatheten rätt bra ändå! Och jag är väldigt bra på att luras verkar det som, eftersom människor (tyvärr) går på precis allt man skriver.

6 - I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du?
Jag vill ha mycket respons på åsikter och tankar jag har, jag blir väldigt triggad av det, även fast det inte är så positiva saker människor skriver ibland. Unga mammor, missbrukare, bombmän är ett hett ämne som människor gillar.
Det är ju en enorm bekräftelse när någon läser och kommenterar i ren allmänhet oxå!

7 - Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen?
Nej, det har jag inte.

8 - Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?
Ja, det trro jag säkert. Se bara på Alexandra Nilsson som skapat Kissie, hon har ju dragit det lite väl långt.. Även fast jag inte läser hennes blogg så räcker det med att kolla på bruden.
Sen så kanske vissa skiter i livet utanför datorn och har bara bloggen som någon slags drog. Icke bra.

9 - Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig?
Jag vill ständigt ut med mina tankar och åsikter, musik, tips, recensioner, bilder osv. Det kan bli lite lätt störigt i min hjärna när det står helt stilla. För ja, det händer även mig.

10 - Tror du att du fortfarande bloggar om två år?
Ja, då har jag såklart en mammablogg ;) Nej, skämt åsido. Jag vet inte. Om det fortfarande efterfrågas om bloggläsning och att människor vill läsa mina grejer så visst. Och jag måste ju självklart finna det intressant. Men då kanske jag är rockstjärna och inte riktigt har tid med datorer..
 
Av bfalk - 25 januari 2011 20:23

Efter dagens och kvällens goda gärning (dvs arbetet), så ska jag nu göra guacamole - som jag ska äta till nachochips. Jag ska även kolla på handboll, Sverige möter just nu Danmark. Lite meningslös match eftersom båda lagen är vidare (som jag har förstått det iaf?). Det är alltid lika kul att lyssna på kommentatorerna, "han visste vad han han visste, och det visste han. Det han visste."

Och sånna smarta saker får dom betalt för att säga!


Jaja, det är skönt att vara hemma och vara lite ledig, vilket jag nog kommer vara resten av veckan! :)

Puss på er!

Av bfalk - 25 januari 2011 17:45

" Det krävs inte så mycket energi för att skapa en kraftig reaktion, förutsatt att man använder energin på rätt sätt. "


Ur: Lilla Stjärna

Av bfalk - 25 januari 2011 14:00

   

Av bfalk - 25 januari 2011 11:30

Igår vann Joel Kinnaman "Årets manliga huvudroll" efter rollen som JW i Snabba Cash. Priset var en guldbagge och hölls då alltså på guldbagge galan.

Såklart blev detta så rättvist som det kan bli, braiga Joel, hejaheja!


 

Ps, Hur fan kunde Änglagård vinna publikens pris?? Har svenska folket SÅ dålig smak? Trodde det var ett skämt.

Av bfalk - 24 januari 2011 19:30

Kom ihåg att rösta på min nya omröstning "Vad tycker du är roligast att läsa om?"


Naturligtvis hittar du den under min presentationsbild.


Klicka lugnt!

Av bfalk - 24 januari 2011 17:00

Lärarinnan i Bella kommer fram.

Nu små barn ska vi lära oss att stava.

Vi ska lära oss ett ord som vi ofta använder när vi är snoriga och sjuka.


 


Förkylning

Förkyld

Förkylningen


Ser ni hur vi använder R och Y?

Människor envisas med att stava ordet förskylningen, vart fan kommer S:et ifrån? Använder ni S:et när ni pratar? Iofs säger man konstiga saker med snor i hjärnan..


Nu har iallafall Bella lärt er stava riktigt, gör mig nöjda små barna.

Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards