Alla inlägg den 16 februari 2011

Av bfalk - 16 februari 2011 20:00

Jag har ätit lite mackor.. Sen till middag kockade jag ihop schnitzel, kroketter och rödvinssås. Ibland orkar jag slå till!

Och detta var ju högst intressant, right? :)

Av bfalk - 16 februari 2011 17:30

Här kommer det ett gäng bilder, vi börjar med fredag, bilderna föreställer mig, Jessica, brorsan, Maria och Johan (ni får väll gissa vem som är vem helt enkelt..) :


  

  

  

  

  

     

Lördag:

  

  

Fredde, Snuff, Hilda, moi och Sofien.

Jag vet fortfarande inte hur jag lyckas komma med på varenda jäkla bild.. 

Av bfalk - 16 februari 2011 14:00

Rihanna's nya video till låten S&M (som jag förövrigt är en väldigt bra partylåt!) har blivit bannlyst i 11 länder. Man måste vara 18 år för att se den på youtube. Hon har även blivit stämd av modefotografen David LaChappelle för att ha tagit bilder av honom.


Jag har sett videon. 

Det enda jag kan märka ut som direkt anstötande är väll när hon skalar och suger på en banan. 

Annars tycker jag den är rätt rolig att titta på, den är färgglad med mycket färgglada människor. Hon byter miljöer, det är latex och läder, piskor och klubbor, hon använder Perez Hilton som hund. 

Varför ta det så sjukt seriöst? Eller är jag bara så blind så jag inte ser att det är anstötande? Visst är det sjukt tråkigt när alla kvinnliga artister spelar på sex, men jag tycker det inte är så hemskt. "Jag har sett värre" känns som en utspelad replik från mig, men det stämmer även i detta fall. Det kanske beror på min personliga åsikt om Rihanna, hon känns väldigt äkta, hon är snygg som ett as, hon sjunger gudomligt.. Ja, varför inte göra sånna där knäppa videos till? Jag ser den mer som rolig och knäpp, än "FAAAANNNNNN va sex det var i den!!! Nu jävlar!" 


Och är dagens barn/ungdomar så osmarta att de verkligen tar efter sånt där? 

Det är ju mest bara en fantasi, som jag tycker det är med de flesta musikvideos. Jag kanske inte märker något för att jag just inte är 15 år idag, utan 21. 

Men inte blir jag sugen på att dansa runt i läderbyxan och suga på en banan för det.


Här kan du se videon, du måste dock intyga att du är 18 år:


Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards