Alla inlägg den 23 februari 2011

Av bfalk - 23 februari 2011 19:00

  

Oskar Linnros anmäls till Konsumentverket av en privatperson. Orsaken är raden ”har samma trasor, går och röker samma Marlboro” i låten ”Från och med Du”.

Oskar Linnros slog igenom stort med sitt soloalbum ”Vilja bli” i fjol. Låten ”Från och med Du” har spelats flitigt i radion under året, men först nu anmäls den till konsumentverket.

En privatperson skriver i sin anmälan:

”Jag trodde att det var förbjudet med tobaksreklam i Sverige. Detta är väl i högsta grad DOLD TOBAKSREKLAM”.

Enligt anmälaren gör Oskar Linnros sig skyldig till vilseledande reklam och ojust marknadsföring.

Av bfalk - 23 februari 2011 15:30

Min favorit högtid är nog julafton. 

I min lilla familj på 3 pers, så har vi alltid valt att fira julafton på bästa lugna sätt. Jag har som tradition att alltid få en julklapp på morgonen. Sen äter vi frukost tillsammans, glor på tv, "kan du vissla Johanna" ser vi alltid innan vi äter julmat. 

Sen denna julmat.. Alltså jag äter så mycket så jag nästan spricker. Sen äter jag julmat i flera veckor, jag blir som besatt. 


Vi har det bara mysigt och är med varandra, öppnar julklappar, tänder ljus, äter julgodis, kollar på Karl-Bertil. 

Jag vill inte ha den där stressen, på jul ska det vara lugnt - det är nog därför jag älskar jul så mycket. 

Jag har varit med släkten en gång, då ville jag bara gå under och dö en smula. 

Om jag får egen familj någon gång ska jag banne mig införa samma julprocedur som jag själv är uppvuxen med!


(ps, detta var sista dagen för information, nu kan ni äntligen pusta ut.)

Av bfalk - 23 februari 2011 12:30

  

  


det är rätt najs.

Av bfalk - 23 februari 2011 01:15

  

Putting holes in happiness
We'll paint the future black
If it needs any color
My death sentence is a story,
who'll be digging when you finally let me die?


The romance of our assassination
If you're Bonnie, I'll be your Clyde
But the grass is greener here and
I can see all of your snakes
You wear your ruins well


Please run away with me to hell

Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards