Alla inlägg under februari 2011

Av bfalk - 4 februari 2011 14:15

 

Ja, ungefär så lät det igår, mitt samtal med morsan. Och det funkade ju.

Jag jobbar dygn för henne idag eftersom hon hade så ont i sitt knä. Lillmamma, jag hoppas att det snart är över. Tyvärr kan de ju inte göra något, men fattar inte det där riktigt - ska man ha ont då istället? Svenska vården.. Underbart!


Det var ju tur att jag kunde ställa upp, jag hade ändå inte bestämt att göra något. Det var längsen jag jobbade dygn nu, och det är underbara pengar.

Å pengar behöver man ju har jag hört.


Och nä, jag vet faktiskt inte vad jag gör på bilden.

Av bfalk - 4 februari 2011 09:15

Jag har biljetter till Linkin Park!!


Glädjetårar, glädjeskutt, hjärtat hoppar runt av lycka.

Shiiieettt. Kött.

Jag har nog aldrig känt att det varit så overkligt, jag vet inte, det är svårt att beskriva. Men jag har sagt ungefär 1000 gånger förra året hur gärna jag vill att de ska komma tillbaka till Sverige, så jag får se dom.

Den 14de juni ska jag få se dom, live, i Globen.


  


"Jag hoppas på mycket skrik mamma" 

"Ja jag med, sån där riktig ångest skrik som bara Linkin Park lyckas med"




Av bfalk - 3 februari 2011 18:15

Min favoritårstid är helt klart sommaren.

Jag älskar värmen, solen, alla fina färger, hur man kan ligga och dega på en gräsmatta med en god cider och skvallertidningar. Hur man kan skutta runt i shorts och linne, gå på konserter på sena sommarkvällar och bara njuta.

Att busa, pussas, röka, dricka, shoppa, ja allt, blir liite bättre när det är sommar.


Och allt blir så mycket lättare när det är sommar, och jag mår mycket bättre! Här i Norrland så är det inte sommar länge, därför måste man verkligen ta vara på den!


Av bfalk - 3 februari 2011 16:45

 

från modekungen  

Av bfalk - 3 februari 2011 12:15

Vad krävs för att knäcka en människa?

Torterare och förhörsledare skulle kunna lägga fram statistiken. Si och så många nätter utan sömn, så många nålar, så mycket vatten, så stark elektricitet vid så många tillfällen.

Men det finns stor variation i motståndskraften. Ibland räcker det att bara visa instrumenten och berätta vad man tänker göra med dem för att uppnå önskat resultat. Ibland tar det veckor och man tvingas defibrillera hjärtan som dukat under för plågorna och kanske inte ens då lyckas man uppnå den rätta nedbrytningen.

Ett medeltal kan förmodligen ändå skönjas. Så många naglar, så många slag mot fotsulorna. Sedan är de flesta tillräckligt förstörda för att ge upp det som tidigare var dem kärast.


Men till vardags?

Även ett normalt liv innehåller ju sitt mått av smärta och besvikelser. Skillnaden är att de inte tillfogas mekaniskt utan framför allt ligger på det känslomässiga planet och därför är mer oförutsägbara. Vissa tycks tåla vad som helst, andra bryter ihop vid minsta motgång. Man kan aldrig veta.

En händelse som är förödande för någon kan vara en axelryckning för en annan, som i sin tur trasas sönder av något som andra uppfattar som en bagatell.


Till råga på allt kan det variera från dag till dag, inom samma person.

Det ska fan vara torterare med endast vardagslivets gissel att tillgripa för att nå fram till brytpunkten.


/Lilla Stjärna

Av bfalk - 2 februari 2011 17:15

 

 

Elvan, min älskade mormor.

Av bfalk - 2 februari 2011 14:45

Jag har alltid gillat Salem Al Fakir, hans underbara röst och härliga texter. Dom är så fina ibland så man vill gråta!

Igår var det första gången jag såg en riktig intervju med honom, "Dom kallar oss artister" på svt, verkar vara en helt reko kille som bara vill spela sin musik.


Och det tackar vi honom för!


Jag blir alltid så lugn i kroppen när jag lyssnar på hans musik, jag tror han är den enda som fixar det. Annars brukar jag bli nervös när det gäller lugn och 'fin' musik.

Av bfalk - 2 februari 2011 09:15

Nu sitter jag, Bella, på jobbet. Just nu är det lugna gatan här.

Jag är dyngtrött. Men jag vaknade ju av att håret redan var fixat så det var ju ett plus. Jag vet att jag drömde om nån snygg människa, men kommer inte ihåg vem?! Det var ju mindre bra.


Vet ni vad jag ska göra idag och imorgon? Jag ska ha inskolning här på jobbet.

Jag är lite nervös, jag kan ju det här jobbet som rinnande vatten, men att försöka förmedla vad jag vet till någon annan som ska börja jobba kan bli lite svårt.. Jaja, om jag lyckas med detta så kommer jag bli mycket stolt!


Hejaheja!

Nu har jag inte så mycket mer att berätta!

Puss

Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards