Alla inlägg den 2 mars 2011

Av bfalk - 2 mars 2011 19:45

  


Jag förstår fortfarande inte varför Sverige har ett kungahus. Dom har ingen makt, de sitter bara på sina pengar (våra pengar såklart) och går då och då ut och vinkar. Eller som kungen, stoppar snorren i nån, som inte är drottingen då. 


Jag fattar inte människor som säger - men dom är ju så bra att ha, Sveriges ansikte utåt! - VA?! Ett gäng uppblåsta snobbar, är det något vi vill visa utåt? 

Varför har vi inte en president? Någon som har inflytande, är intressant och faktiskt kan bestämma?


Jag mår dåligt över när jag tänker på när jag betalar skatt - ja, då går en del av pengarna till kungafamiljen, dom som redan har en slant eller två. Något som jag aldrig kommer få. Och nu måste jag ge dom mer. Det är ju helt jävla otroligt. Och det där med att VI svennar var tvugna att betala det där bröllopet.. Och det är inte många som höjer på ögonbrynen, "det är ju normalt att lägga sina injobbade pengar på ett bröllop för några som redan är svinrika".

Nu är frågan jag ställer: vilka är ni som säger 'JA' på denna fråga?

Om någon gjort det, så vänligen kommentera och säg just dina åsikter. Hittills har jag inte hört något bra. 


Hur ska vi någonsin kunna hjälpa de fattiga och hjälplösa i samhället, när de redan så rika fortsätter att få in pengar heela tiden?

Jag vet inte, men det är något som är helt helt fel.

Av bfalk - 2 mars 2011 15:00

Idag är jag inte så rolig, jag måste försöka sova så mycket det går. 

Imorse var jag vaken till cirkus 4, och vaknade halv 11! Det är helt sjukt mina vänner, dock så blev jag väckt, så det kanske inte är samma sak. 


Nu känner jag mig väldans trött, så jag hoppas verkligen att jag kan sova. Varför sover jag då? Jo, det är nämligen vaken natt inatt. Jag trodde aldrig den skulle komma, det kändes så långt bort för ett tag sen. Men tiden går så himla fort, så det är läskigt. 


Just nu står det helt stilla i min skalle, jag har alltså inte så mycket att berätta för er mina vänner..!

Puss!

Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards