Alla inlägg den 15 mars 2011

Av bfalk - 15 mars 2011 22:30

  

Prins Daniel fick bevittna när AIK skrev historia på Hovet.

Nykomlingen slog ut de regerande svenska mästarna med 4–0 i matcher.

– Man bara ryser, säger AIK-tränaren Roger Melin i TV4 Sport efter AIK:s 4–1-seger.

- Helt underbart. Det liknar stämningen som när vi gick upp förra året. Helt otroligt, sa en rörd AIK-tränare direkt efter den historiska segern.

*

Jag vet inte hur jag ska beskriva känslan i min kropp. Jag är så enormt glad, lycklig och framför allt STOLT över mitt älskade lag, fan så bra ni är!! Ni har bevisat för mig, för er själva och för hela Sveriges befolkning hur jävla bra ni är. 

Ni tog HV71, Sveriges Mästare med 4-0 i matcher. Och ni är nykomlingar.

Nykomlingarna som alla hade dömt ut i förhand. HA! Fan vad ni visade dom.


Människor har redan börjat prata om framtiden. Inte jag, man ska leva i nuet. Och i nuet ska jag njuta, njuta över denna underbara seger, stoltheten över mitt älskade AIK.


AIK
Av bfalk - 15 mars 2011 18:00

   


Tjolahopp i lingonskogen!

Just nu sitter jag på jobbet, väntar på att få gå hem så jag kan få åka till morsan och glo på AIK-HV. Det är en väldigt väldigt viktig match, om Gnaget tar denna så har de vunnit mot HV och därmed kastat ut svenska mästarna med buller och bång. Det är hemmamatch och har alla gnagare i ryggen. Kom igen nu grappar!!


Denna kväll är även en kväll jag måste försöka vara vaken så länge som möjligt då jag jobbar vaken natt imorgon.

Herrigud hur man jobbar egentligen, varannat pass är vaken och resten är som vanligt. Inte konstigt man blir wierd uppe i knoppen. Och även i kroppen.


Så, vad händer och sker då? Igår hade jag något av en oturs dag, först fick jag en kniv under nageln (ja, det är lika skönt som det låter), tack brorsan för att du la kniven i diskhon när jag skulle diska :)

Sedan, precis innan det var dax att gå till jobbet på kvällen, så fick jag sockerdricka i foten (tappade känseln för er som inte hört det uttrycket förut). Ställde mig upp, foten kunde inte bära mig och jag faller handlöst ner i vardagsrumsgolvet. Foten knäcks till och jag hinner uppfatta att jag landar snett på den. Jäääävlar vad ont det gjorde alltså! Skrek som en gris och bara låg ett tag, fick tillbaka känseln långt efteråt och nu är det svullet och fult, det gör även ont.


Vilken jävla stjärna man är alltså!

Det är ba bita ihop och kämpa vidare, eller vänta tills nästa skada inträffar..

Tills dess: hare gott!

Puss

Av bfalk - 15 mars 2011 14:15

  

you are the only one i wanna kiss

Av bfalk - 15 mars 2011 12:15

Ibland kan jag känna "fan vad skönt att inte riktigt förstå språket, jag slipper analysera och tänka så mycket, jag följer bara med musiken". Jag är en sån som överanalyserar musik och låtar, det blir oftast att jag om jag gillar en låt så måste jag vrida och vända på den, lyssna sönder den.

Jag säger dock inte att det är något fel med detta, det är rätt najs att försöka förstå låten i detalj (detta går dock inte med pop. Eller dansband).


Rasmus Seebach har jag gillat enda sen jag hörde Natteravn första gången, den är riktigt bra, dansvänlig och jag älskar hans röst.

Hans musik är en blandning av technohouserockpop. Och han sjunger endast på danska.

Jag förstår inte så mycket, men ack så skönt det kan vara.



Det kanske inte är världens bästa skiva, men det är bra för öronen. Skivan "Rasmus Seebach" kom ut 2009 och finns såklart på spotten för den som vill lyssna! :)

Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards