Alla inlägg den 2 maj 2011

Av bfalk - 2 maj 2011 19:30

På något konstigt vis, även fast jag tar bort det här inlägget, den här bloggen någongång, så kommer det ändå alltid finnas kvar. Allt jag skrivit, allt jag lagt ut - texter, videos, bilder.

Men det är inte bara bloggen, det är ju alla andra sidor jag har, bdb (även fast jag lagt ner det, fast har kvar sidan), facebook statusar och allt jag någonsin lagt energi åt på internet. 


Det är en skrämmande tanke när jag tänker på det. 

Jag tänkte inte likadant som jag gör nu, som när jag var 14 år, hatade allt och alla, hade pushup och för mycket brunkräm. Jag kunde inte formulera mig i ord, det blev mest ordbajs. Och det ska föralltid finnas kvar?! Jippi..


Men det är inte det som är mest skrämmande. Man skriver allt man gör, på statusar, skickar in bilder, alla vet vad man gör och ska göra senare. Om man är hemma eller bortrest. Om man är glad eller ledsen, sur eller arg. 

Och varför väljer vi då att skriva sådant? Är vi så intressanta att vi måste skriva allt det, eller tror vi bara att vi är så intressanta? 

Och varför skriver jag som jag gör, är det för uppmärksamhet, att veta att någon är intresserad av att läsa och gillar det jag skriver..?

Att börja tänka att människor vet vad man gör, det är en creepykänsla. 


Och varför skriver jag just om det här?

Jo, det ska jag tala om för er mina vänner; det är pga ett Criminal Minds avsnitt "The Internet Is Forever".

Det handlar om en kille som blir vän med olika tjejer på facebook, och även följer deras twitter. Lär sig allt om dom, tar sig in i deras hem, sätter upp kameror, dödar dom och sänder det live på internet.

Jag vet, det är väldigt brutalt. Men så har man den där känslan, av att det kan faktiskt hända. Man blir toknojjig och funderar på att skita i inernet helt och hållet. Men riktigt så funkar det ju inte.. Trots allt.


Men man ska alltid vara försiktig. Var det ni med. Is Forever"

Av bfalk - 2 maj 2011 17:15

.. med filmer och serier, det kommer från Cdon, de har väldans bra priser!


 

Av bfalk - 2 maj 2011 14:00

Av bfalk - 2 maj 2011 12:30

Ja, vad ska man säga? 

Äntligen har Bin Ladin dött, dock kommer det bli kaos nu (blir väldigt orolig över det, hoppas inte det är så att brorsan måste åka iväg någonstans, ständigt denna oro), Spotify kan ta sig i rumpan och det SNÖAR. Vad är detta? Är det för att vi fick så bra väder i April? Och nu skrattar vädergudarna åt oss.. 


Idag vaknade jag upp hos Hilda, jag gick dit efter jobbet, kollade på film med ett gäng som var där, sedan stannade jag och jag blev trött = snodde hennes säng! Är man inte bra så säg. 

Idag står matlagande, lite städning och långpromenad på agendan. 

Jag och Hilda ska ta med oss en liten chihuahua och gå runt sjön som är en bit ifrån mig bara, shit, undra om den pallar det, haha.


Nu har min allergi satt igång på riktigt oxå, alltid lika kuuuul! Tur att jag köpte tabletter i fredags, snart nyser jag ut min hjärna. 


Puss.

Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards