Alla inlägg den 12 maj 2011

Av bfalk - 12 maj 2011 18:00

Jag har känt mig halvdålig jätte länge, som att jag har haft en sjukdom i kroppen men aldrig riktigt brutit ut. Det tycker jag är jätte drygt, om jag nu ska bli sjuk - bli det på en gång, att bara gå och vänta är så jobbigt, och man är hänging och trött fast inte sjuk.

Jag lovade mig själv att klara av att jobba den vakna natten igår. Och det lyckades jag med. Men nu mår jag inte alls bra. Jag har ont över bröstet, hostar, är tjock i halsen, snorig. 

Och det är då det är tur att man har mamma, min egna lilla doktor, hon behöver bara höra min symtom och hon vet på ett ungefär vad det kan vara.

Eftersom det är så raspigt i luftrören så kan det vara luftrörsinfektion, har dessutom ont bak i lungan. 


Jag blir lite smått oroad, men inte av att jag kan bli så där jätte hemskt sjuk igen, utan att jag måste försöka ta mig till VC om jag blir jätte hemskt sjuk igen. Att ta sig ner på stan, åka buss, sitta i väntrum, bli undersökt, köpa medicin och åka hem igen.. Är inte riktigt min grej.


Nu ska jag bara slappa och ta det lugnt, får absolut inte gå ut på promenad för mamma, jekla skit.

Om jag inte är bättre imorn ska hon komma och ta hand om mig imorn, har man tur eller har man tur?!


Jaha, det blev alltså ett sjukdomsinlägg. Men nu var det längesen mina vänner, jag har klarat mig länge utan alla fula baciller!

Nu ska jag kolla vidare på hockeyn, samt snart äta hemlagad hamburgare som jag hittade i frysen :)

Snorpuss!

Av bfalk - 12 maj 2011 15:00

Här har jag samlat mina alldeles egna musikminnen, enjoy!


Ditt första musikminne: något jag kommer ihåg väldigt väl är när jag hörde Heavens on fire (KISS) första gången, då ville jag sååå gärna bli trummis och lära mig den låten. 

Tidigt konsertminne: hur jag sitter på mamma's kompis axlar under gatufesten här i stan och gungar till Ulf Lundell.


Ett roligt minne från en konsert: då måste jag nästan säga de två senaste konserterna. Först på Royal Republic då gitarristen Hannes kom mot mig, satte sin panna mot min och vi rockade tillsammans. Dagen efter såg jag Danko Jones, då lämnade basisten John Calabrese scenen, gick till mig och gav mig sitt plektrum.


     
 

Bästa show: KISS - 2008, Stockholm och Rammstein 2010, Stockholm


Ett sorligt minne: Backyard Babies avslutning innan sin paus. Det var så otroligt bra, men det var sorligt. Helst när trummisen Peder inte ville lämna scenen och höll på att börja gråta. 


Någon du inte trodde du skulle få se: Iggy Pop, det trodde jag faktiskt aldrig. Det var fränt! Den gubben kan rocka. 



Artiser som var roliga att prata med: Andreas Grega och grabbarna i Mustasch gänget (-Ralf Gyllenhammar).


Någon som mest bara var dryg: Ralf Gyllenhammar.


Något otippat: hur LOK+Lillsyster's sångare Martin kom fram och surrade och bjöd på Jack&cola.

Samt när Simon Cruz, sångare i Crashdiët skrev 'kött för helvete!' på min arm, ganska sån härlig upplevelse då ordet KÖTT är en viktig del i mitt liv.


  

Någon du trodde skulle ställa in: bandet Monster Magnet. Men de gjorde de inte och konserten var crääääjsi!


'Spontantroligartist': Thomas DiLeva. Han var faktiskt riktigt bra och grymt rolig. Samt att han har så himla bra åsikter och tankar.


Svensk artist: Afasi och Filthy, 2008 Sundsvall. Andreas Grega, 2010 Sundsvall


    Bella och Herbert Munkhammar (även känd som Afasi)


Häftiga dansmoves: Snook på Gröna Lund, tidningen OKEJ hade bjudit massor med artister och Snook var de enda som var bra. De hade tagit med sig dansare som var riktigt bra, och grabbarna själva var också bra!



Band som alltid levererar: Hoffmaestro. Mustasch. Corroded.


Konsert du led dig igenom: Takida. Inte riktigt min grej.


Festival: jag har bara varit på en riktigt festival och det var på Sonisphere, en dagsfestival som varade 12 timmar, och var fylld med regn, lera och tokbra band!



Och lite annat..


Det högsta priset du kan betala för en konsert: det beror givetvis vad det är, om det är något stort band som jag jätte gärna vill se så skulle jag nog kunna sträcka mig upp mot några tusinglappar.


Största skadan på en konsert: jag gör alltid illa mig på knäna och armarna, det blir så när man står längst fram och stängslet är i vägen..


Ska jag se i sommar: Linkin Park, Foo Fighters, Hardcore Superstar är det som är bokat just nu.


Önskar jag att jag fick se, någon gång: det absoluta jag just nu skulle vilja se är The Rolling Stones. Jag skulle antagligen kissa på mig av lycka.

Av bfalk - 12 maj 2011 10:15

Tror det här kan vara början på nått stort

Jag står precis på gränsen

Horisonten är någon annans konstruktion


Brukade hata mig själv

Måndag-fredag blev en kedja kring min fot

Men det är nånting ikväll

Som får mig att tro att vi kan gå


Genom eld

Bara för ikväll

Håll den tänd

Vi kan gå i eld

Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards