Alla inlägg den 16 maj 2011

Av bfalk - 16 maj 2011 18:30

Tänk dig en värld, en musikvärld utan Metallica, Iggy Pop, Iron Maiden, Motörhead, Ozzy, Judas Priest, Alice Cooper, Slash, Rolling Stones, Mötley Crüe, AC/DC och Slayer. 

Tänk dig en värld utan rock, renodlad, bra, brutal, hård rock. 

Vad kommer hända när dessa giganter, som äger musikvärlden, lägger av? När de inte orkar mer, när de känner att de inte tillför lika mycket som förr, när de inte vill stå på scenen längre, eller att någon faller ner och dör.

Världen kommer fälla en tår, fansen kommer fälla fler, något inom oss dör såsom musiken. För, jag har växt upp med de flesta av banden och artister jag nämnde där uppe, inte alla, vissa lyssnar jag inte ens på, men jag vet vad de gör för musiken ändå. Jag har alltid haft dom bakom ryggen, deras musik, jag vet att jag föralltid kan sätta igång en låt och drömma mig bort. 

Och så kommer det alltid att förbli. 


Men vad händer i det stora hela?

Kommer den hemska popkulturen att ta över? För, hur många riktiga rockband finns det nu, som inte har spelat i flera flera år, som kan sin sak? Och som inte är influerad av rockpop..


Kommer vi för alltid ha små Erik Saade's kopior springandes runt våra knän, när människor väljer att lyssna på skitmusik som Justin Bieber, när riktig musik göms och glöms till det elektroniska, det som inte ens är äkta.

Jag hoppas verkligen inte att det blir så. 


Jag tror på musik, jag älskar musik, jag hoppas innerligt att inte den riktiga musiken dör med giganterna.

Men, det är svårt att se vilka som ska ta över.. Eller hur?

Några som jag själv kan tänka mig att riktigt ta över är Foo Fighters, Linkin Park, Marilyn Manson (om han skärper till sig), Danko Jones (fattar inte varför dom inte är stora överallt, de förtjänar det) och Muse. Även fast även dom har funnits med i spelet länge. Men är det mycket.. Nä. Tyvärr.


 *

Här nedanför kan du se programmet Big rock show som går på Aftonbladet, här diskuterar man just det här, spola fram till 8de minuten ungefär, om du inte vill se början.


Av bfalk - 16 maj 2011 15:00


Call me the jackyl in heat 
The blackest cat on the street 
You better watch yourself 



A hand grenade with no pin 
A razor blade goin' in 
I'm goin' straight to hell 


Everytime I turn my head 
I can hear everything that's said 
I know they wish I'd go away 


 

Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards