Alla inlägg den 17 augusti 2011

Av bfalk - 17 augusti 2011 17:30

Varje gång jag ser Heath Ledger så ryser jag till. Jag vet inte varför, jag gillar verkligen hans filmer men har inget personligt band till honom (som jag har till vissa andra). 

För några veckor sedan gick det en dokumentär om honom på tv, där man fick veta hur han tog sig fram som skådis, var jätte fattig, vägrade göra high school filmer men på något sätt klarade sig och gjorde otroliga insatser i olika filmer.

På något sätt så börjar mitt hjärta blöda när jag ser mannen. Jag tror han var en väldigt ensam och trasig själ. Och som tog ett piller för mycket.


Det är synd, de som är de bästa, försvinner oftast snabbast. 

Man blir tagen av statusen han hade, men också hur han skyddade sitt privatliv, hur klok han var och hur han gav allt när han gick in i en roll.


När han dog så blev han obducerad. Domen föll på "oavsiktlig överdos". Det är något jag alltid funderat över; hur tusan kan de se om man RÅKAR ta ett piller för mycket, eller om man tar det med flit och vill dö? Mycket konstigt. 

Hur som helst, världen och alla hans fans sörjer honom än, och det är tråkigt att en sådan bra skådespelare skulle avlida. Det finns inte många som är så bra som Heath faktiskt var.


4 april 1979 -  22 januari 2008



Mina favoritfilmer med Heath:

Candy

Brokeback mountain

The imaginarium of doctor parnassus

Batman - the dark knight

Av bfalk - 17 augusti 2011 13:15


In your eyes, I see the light and the heat” - Peter Gabriel (In Your Eyes)

Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards