Alla inlägg den 21 augusti 2011

Av bfalk - 21 augusti 2011 16:30

 

1: När började du lyssna på rock/hårdrock?
Svar: Tro det eller ej, så lyssnade jag inte alls på rock när jag var mindre (och inte kunde tänka riktigt klart). Förutom att jag föddes till tonerna av Joakim Thåström så hatade jag allt med rock och hårdrock att göra. Jag lyssnade mest på Backstreet Boys och Spice Girls.. 

En dag fick min bror nog och frågade mamma vad tusan de skulle göra åt min musiksmak, jag fortsatte lyssna ett tag på skiten men sen insåg jag hur bra rock var. Jag älskade att lyssna på Guns'n'Roses när jag var yngre och då klädde jag även ut mig till Axl Rose varje gång! Kärleken till GNR finns fortfarande kvar och ibland slänger jag på mig en bandana..

Hemma hos oss så gick högtalarna varma av all sorts rock, så inte så konstigt att jag väl började lyssna på det.


2: Lyssnar du på något annat än rock?

Svar: Ja, jag brukar varva med svensk hiphop och lite oseriös musik som LMFAO. Men jag lyssnar normalt bara på rock.


3: Hur många, och vilka konserter har du sett?
Svar: Ojojoj.. Jag har varit på väldigt många! Jag lär inte få med alla band, så jag tjuvkikade på min mapp där alla konserter jag tagit bilder ifrån och i den mappen har jag bilder från 
26 olika konserter, och då räknar jag inte med festivalerna jag har hunnit med då jag lyckats se många många fler band och artister.

Förra året räknade jag ut att jag hann se 35 konserter, så jag hinner ju med ganska mycket..

Konserter som står mig varmt om hjärtat är Backyard Babies, Linkin Park, Foo Fighters, Mötley Crüe, Rammstein, Royal Republic, Danko Jones och Iggy Pop.


4: Bästa konsertminne?

Svar: När Backyard Babies spelade sin avskedsspelning på Tyrol. Den spelningen ligger mig väldigt varmt om hjärtat, dock så var det såklart sorligt oxå.


5: Ditt absoluta favoritband?

Om någon inte hajjat det än så är det ju då Backyard Babies. Jag har själv valt att hylla mitt älsklingsband med tatueringar bak på benen.


 


6: Vilken sångare/sångerska har den absolut bästa sångrösten enligt dig?

Svar: Chester Bennington (Linkin Park), lätt. 

Annars:

Jocke Berg (Hardcore Superstar), Axl Rose (när det begav sig vill säga), Amy Whinehouse och Rihanna.


 


7: Vad har du för tatueringar? Berätta varför du gjorde dom: vad betyder dom för dig?

Svar: Mina 13 stjärnor och SCHHH.. jag har på fingret betyder inte så mycket. Den på fingret gjorde jag för att jag är en kaxig människa och människor bör veta när de ska hålla käften. När människor frågar varför jag gjort stjärnor svarar jag att det är för att jag är en stjärna, samt att jag älskar stjärnor. 

Sedan har jag två döskallar på båda bakbenen, som då är hyllning till Backyard Babies (det är deras döskalle). Dom två betyder nog mest, jag har längtat att sätta dom på min kropp och nu sitter dom äntligen där!


   

   


8: Hur många tatueringar vill du ha?

Svar: Jag vill ha på hela kroppen! Jag har två i tanken nu, som jag tänkte göra om någon månad eller nått :)


9: Hur många piercingar har du? Och vart sitter den/dom?

Svar: Jag har fem stycken, och så har jag tagit bort tre. Och tre i öronen, om det räknas?

Tre stycken sitter i fejjan, och två stycken sitter under fejjan.


   


10: Spelar du/har du spelat något instrument?

Svar: Nej, bortsett från musiklektionerna. Men jag har inte tålamod att lära mig, jag vill att det ska gå på en grisblink. När jag var liten ville mamma att jag skulle spela flöjt.. Kan ni se det framför er.. 


11: Var får du all inspiration att skriva?

Svar: Först måste det vara något som jag finner intressant, något jag kan tänka mig att skriva flera rader om. Det är oftast något som är aktuellt. Tankarna poppar upp jätte snabbt och jag kommer på flera rader och åsikter jag vill skriva om. Och oavsett vart jag är måste jag skriva ner det snabbt, i mobilen på datorn på en post it lapp.. 

Jag har alltid olika tankar om saker och ting, och jag vill ofta dela med mig av det. Jag har fått många söta kommentarer om att jag skriver bra, så då fortsätter jag. 

I mappen "Åsikter och tankar" är alla "seriösa" inlägg. Annars skriver jag bara tok..


12: Har du träffat någon kändis?

Svar: Jag träffar några varje gång det är någon dj här i stan, oftast är det hiphoppare som är otrevliga. Annars har jag träffat Mustasch grabbarna, Dregen, Backyard Babies, Royal Republic, basisten i D.A.D, Daniel Adams-Ray, Martin i Lillasyster, Crashdiët.. Räknas det att basisten i Danko Jones kom fram till en under en konsert och gav sitt plektrum till en...?

Och säkert några fler.


               


13: Om du fick träffa vem du ville, en kändis eller ej. Vem skulle det vara?

Svar: Om det var en kändis skulle jag nog välja Leif GW Persson (just för att jag strävar att bli en kopia av han och jag skulle vilja diskutera med han i timtal). Och en 'vanlig' människa skulle jag ta morfar och moster, skulle vara underbart att få träffa dom igen.. 


   Jag och älskade morfar John. 


14: När började du blogga, och varför?
Svar: Vad står det i arkivet? 2007? Jag vet inte riktigt varför jag började, antagligen för att jag hade tråkigt. Och att jag ville visa vilket uundeeerbaaaaart liv jag hade, vilket var en jävla fasad. Men nu tycker jag att min fina blogg har utvecklats väldigt bra. Läs inte de gamla inläggen tack.


15: Vilka bloggar gillar du att läsa?

Svar: Jag är rätt tråkig när det gäller sånt, jag är jätte dålig på att läsa bloggar och kommentera.. Jag läste mer förut.


16: Vilken är din favoritblogg?

Svar: Dock mitt tråkiga svar på nr 11, så är jag ju hopplöst förälskad i Classe's blogg.. Såklart. Jag har läst den väldigt länge nu och den har alltid varit min favoritblogg.


17: Vilket är ditt favoritplagg?

Svar: Jag bryr mig inte lika mycket om kläder som jag gjorde för bara några månader sen. Jag älskar att ha stora tshirts och (lack) leggins eller baggyjeans, jag har jämt mjukisar när jag bara är hemma. Linnen, skjorta och svarta jeans är oxå en favorit.


18: Vilken är din favoritfilm?

Svar: Jag har nog ingen favoritfilm som jag just bara sådär kan komma på. Men älskar ju filmer med Johnny Depp. 

Älskar även zombie och vampyrfilmer.



19: Vad är din största dröm?

Svar: Att kunna bli musiker, skådis eller något dylikt. Jag skulle vilja vara beundrad, det skulle vara fränt. Annars skulle det vara att bo i innerstan i Stockholm, vara stenrik men ändå jobba inom krogbranschen, ha oändligt med snygga karlar runt mig och söta vänner, ba röja å må gott.


20: Din mest spelade låt på din mp3?

Svar: Hmm.. Jag vet inte riktigt, jag kan inte se sånt. Men kan tänka mig att det är Linkin Park - Given up.


21: Vad har varit bäst under sommaren 2011?

Svar: Att ha fått sett Linkin Park och Foo Fighters, lätt!! Men hade även jätte kul under gatufesten här hemma med alla kompisar.


22: Ditt drömresemål?

Svar: Grekland. Vill käka riktig grekisk mat och leta rätt på släktningar och titta på söta gubbar och tanter :)

 


23: Bästa resan du varit på?
Svar: Någon av alla resor till Stockholm. Har haft så himla skoj där!


24: Sämsta resan du varit på?

Svar: Har inte rest så mycket. Men svarar nog när jag åkte båt till Finland, att vara svin bakis och vara åksjuk samtidigt är ingen hitt..


25: Vad är det galnaste du har gjort?

Svar: Det har hänt mycket roliga och galna grejer i mitt liv. Det galnaste är när man inte alls tänker på några som helst konsekvenser och det är roligast just då, jag kanske har fem sånna galna historier. Men ska man verkligen dela med sig allt i bloggen? ;)


26: Vad har du för hårfärg?

Svar: Mörkt röd, och min vanliga svarta färg på sidorna.


27: Gillar du att hålla på med hår/smink?

Svar: Ja det gör jag, men när jag jobbar så mycket som jag gör skiter jag fullständigt i det. Jag tycker mest att det blir jobbigt då. Men när jag väl lägger manken till så kan jag hålla på varje dag.


28: Hur gammal är du?

Svar: Fyller 22 ljuva år i September. Läju suga.


29: Vilken stad bor du i?

Svar: TråkSundsvall.


 

Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards