Alla inlägg under augusti 2011

Av bfalk - 13 augusti 2011 12:30

Nu har jag precis fixat mig, fick höra från min käre mor imorse "du måste duscha idag. även håret". Nu hoppas jag att jag luktar lite godare.. 

Snart ska vi pallra oss ner på stan och gå lite ärenden, sedan käka lunch på City. Där har dom världens godaste (varma) mackorna! Mmhmm.. Det ryktas om att bror min ska hänka oxå, kul! :) Han var även med oss igår och käkade tacos, surrade och skrattade. 


Ikväll ska vi käka kräftor, dricka rosé och sedan ska jag på nått partaj. Vet dock inte vart jag ska, men det löser sig väll?! Det lär hända att jag råkar hamna på krogen och skämmer ut mig lite. Vad gör man inte en lördagnatt lixom..

Det har varit en väldans bra helg, och kommer nog bli en bra dag även idag! 

Ha det gott alla!


   min familj är beeezt!

Av bfalk - 12 augusti 2011 21:03

 

Av bfalk - 12 augusti 2011 16:00

Elizabeth Halsey (Cameron Diaz) har hittat sin drömman, han är rik och hon ska lämna sin lärartjänst vid det högstadieplugg i Chicago där hon under ett år har lyckats ignorera både välmenande kollegor och eftersatta skolbarn.

Men hennes svärmor har övertalat sin son att göra slut på förhållandet, sagt och gjort - Elizabeth är tillbaka till sin lärartjänst igen. Med en mycket fulare bil.

Hon bryr sig inte om eleverna, slår bara på filmer under lektionerna - där hon självklart är så bakfull så hon inte orkar bry sig. 

Hon är skamlös, säger precis vad hon tycker och oförskämd. 


Det är inte svårt att förstå att man nu är ute efter en kvinnlig version efter att Billy Bob Thornton gjorde Bad Santa. 

Och Cameron Diaz ska verkligen ha en applåd för sin roll, hon är helt galen. Och det behövs sånna här kvinnliga roller kan jag tycka, som är just galna. 

Men, det tråkiga och kanske stundtals tragiska i filmen är att den är helt fixerad vid att läraren Hasley vill skaffa nya tuttar. Om man inte har fejktuttar så kommer man ingenstans i världen, och man kan inte få den nya lärarvikarien (spelad av Justin Timberlake) att gilla en om man inte har stora bröst. 

Jag tycker filmen börjar riktigt bra, men den faller platt någonstans med allt snack om tuttar, oförskämdheter och jakten på pengar.

Med snuskigt skämt på snuskigt skämt åstadkommer Bad Teacher en del högljudd komedi. Manusförfattarna Gene Stupnitsky och Lee Eisenberg, som skrev den amerikanska versionen av The Office, bjuder på lika delar fräckhet och slapstick, men en del av skämten faller platt och det är pauser mellan skratten emellanåt.

Är det spännande att se jakten på att hon ska få sina pengar så hon får sina nya tuttar? Njae. 


Som erfarna människor brukar säga "den duger en bakisdag". 

Det är synd att den inte håller, men jag kan tänka mig att vissa finner den högst underhållande.



3/5

Av bfalk - 12 augusti 2011 11:30

 

 

 

Av bfalk - 12 augusti 2011 03:25

"Låt oss överväga att vi alla är galna. Det förklarar många saker; det kommer lösa många gåtor."


Mark Twain

Av bfalk - 11 augusti 2011 22:44

 

Jag har haft lite halv panik om denna månad, hur jag ska få ihop timmar och kunna klara mig. 

Ibland önskar man sig och ibland får man det. Nu har jag fått två nattjobb (har sovit exakt hela dagen och kvällen, har inte ens orkat kolla på datorn??!) och fler 'vanliga' pass. Men trots detta vill jag naturligtvis ha några fler, pengar är grejen alltså :) Hellu arbetsnarkoman!

Nu sitter jag på jobbet för mitt andra nattpass dårå, har flera bra filmer på datorn så ska nog glo på dom.. 


Sen har jag inte så mycket mer att berätta, imorgon drar jag hem till morsan för tacoätning! Hell yäää!


Av bfalk - 10 augusti 2011 14:00

Detta hade ju ändå passat perfekt i skåpen.. 


BACKYARD BABIES - DRINK GLASSES



COFFEE CUPS

Glas/muggar med mina älsklingaaaar! Synd att det var rätt dyrt.. 

Och om det nu är någon som orkar slösa pengar på en snart halvdankad 22åring så önskar hon även sig detta (och detta står inte på den officiella 'önskar mig listan' som mamma får varje år, man vill ju inte skämmas och få två likadana saker lixom....):


Vänner box (JA, alla säsonger vill jag ha samlade)

Rammstein live dvd

Linkin Park/KISS/Rolling Stones/Metallica tshirts

Dokumentär om Jonny Depp alt. någon bok om mannen

En Jack Daniels (alltid bra att ha..)

AIK usbsticka

Presentkort så jag kan göra en smiley (detta är alltså en piercing, jag har kommit underfund med att jag inte får nog att göra mer hål i min kropp)

Presentkort överhuvudtaget (det är faktiskt bra att få, för då kan man välja allt själv. Favvoställen är Make Up Store, Body Shop och KICKS, just so you know..)

Skjortor (alla färger och former, med eller utan ärmar. Och helst stoora!)


Och detta:

   


Nu kommer jag inte på nått mer. Hoppas nån snäll jävel köper allt. Och att jag får en tårta. Eller nått annat fettigt och gott.

Av bfalk - 9 augusti 2011 20:43

Kom ihåg att rösta på Rockbjörnen!

Jag själv tycker det är roligt att rösta och så kanske sin favorit vinner!

Märk nu att man var tvungen att rösta på årets manliga liveartist.. Jag har INTE sett någon av dom. Så få inte för er nått.


 

Rösta gör du på Aftonbladet's hemsida.

Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards