Alla inlägg den 1 september 2011

Av bfalk - 1 september 2011 18:39

Detta hade jag fått i meddelande i min facebook idag:


"Du måste skriva din skostorlek (bara siffror) följt av ordet "cm" och hur lång tid det tar att fixa ditt hår ... Kom ihåg att förra året deltog så många människor att det hamnade på nyheterna, och den ständiga uppdateringen av statusen r påminde alla varför vi gör det här och hjälpte till att öka medvetenheten!"


Jag trodde seriöst att det var ett skämt. 

Hjälper jag kvinnor med bröstcancer om jag skriver min skostorlek och hur länge jag fixar håret i min status, på ett ställe som FB...? Och hjälper jag forskarna att göra allt dom kan..? 

Och framförallt: vem fan kom på det här?!

Så sjukt löjligt: nu ska killarna börja undra vad vi skriver om, HIHI.

Jag blir rent sagt förbannad, det är ju som ett hån mot dom som sitter med en knöl i bröstet, känner ångesten och undrar om dom ska dö. Usch.

Man köper väll ett rosa band, skänker pengar, och visar sitt stöd på så sätt? Alla kan skriva massa fjanterier på sin status. Men om det hjälper? Njae.


Jag blir förbannad. 

Over and out.

Av bfalk - 1 september 2011 13:45

"The minute people fall in love, they become liars."

Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards