Alla inlägg den 15 september 2011

Av bfalk - 15 september 2011 18:00

Ikväll spelar AIK två matcher. 

I fotboll möter dom Mjällby borta. 

Och så är det hockey, första matchen för i år. Och då möter Gnaget Timrå. Laget som jag.. Inte gillar så där jätte mycket. Förra året lyckades AIK spöa Timrå i alla matcher de mötte varandra.. (För er som inte vet: alla här i min lilla stad Sundsvall håller på Timrå i hockey. Jag? Jag är inte så uppskattad bland dessa..)


Det ska bli kul att hockeyn börjar igen, få se Fasth's form, se hur Big Dick kämpar för sitt älskade lag. 


 

Det kommer bli väldigt nervöst, jag kommer skaka, blunda, skrika och förhoppningsvis fira! 

Och varför sätter dom TVÅ matcher på samma dag..? Mina nerver, oh, mina nerver.

KOM IGEN GNAGET!!!!!!

AIK
Av bfalk - 15 september 2011 15:30

Idag är det ingen vanlig dag för det är Jessican's födelsedag, hurra hurra hurra! 

Stackars bruden som måste jobba när hon fyller hela 22 år (välkommen till klubben). Jag önskar dock henne en fin dag. Och jag hoppas jag snart blir sjukfri, lite mindre snorig så jag kan ge dig en fin present :)


Grattis mitt lilla göll!! 


   Jessica och jag. I vårt esse. Såklart.

Av bfalk - 15 september 2011 13:00



  


   

Jag har precis sett klart alla 13 avsnitt för serien, The Killing

 Den är baserad på den danska TV-serien Forbrydelsen (Brottet).

Serien utspelar sig i Seattle och följer de första 13 dagarna av polisens utredning kring mordet på Rosie Larsen.

Detektiv Sarah Linden (Mireille Enos) tilldelas fallet precis innan hon ska flytta till Kalifornien. Hon samarbetar med en ny detektiv, Stephen Holder (Joel Kinnaman).


Serien tar inte upp bara vanligt hederligt polisarbete, man får följa Holder och Linden in på skinnet, men även Rosie's familj och hur politikerna i staden arbetar. 

Jag kunde inte slita mig från serien, för varje avsnitt som var slut ville man bara se nästa. 

Det hade tydligen blivit uppståndelse i USA för att fansen tyckte det sista avsnittet var dåligt, men enligt mig var det perfekt, man bara undrar vad som kommer hända. 


Hela serien är mörk, våldsam och spännade. Ett måste för sånna som jag, att se! 

Mr. Kinnaman gör dessutom ett jätte bra jobb som Holder, en nerdankad dektektiv som även han har några mörka hemligheter..


  

Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards