Alla inlägg den 16 september 2011

Av bfalk - 16 september 2011 15:31

"Intet ont anande kompisgäng åker till solen för en första semester på egen hand. Det ska supas, det ska hånglas och det ska åkas moppe utan hjälm. Men i buskarna gömmer sig deras föräldrar som ser och hör allt."


Ja, det är ungefär så detta program går ut på.

För det första: svenskar måste ha en otrolig törst på att se andra svenskar bli (mycket) fulla i tv, sedan på olika diverse sätt skämma ut sig på. För det gör man ju, kanske inte alltid, men ibland när alkoholen tar över hela kroppen och åker ut i venerna - så kan man råka göra något, som man absolut inte skulle ha gjort annars. 

Ibland kan jag vara tacksam att jag ändå har råkat skämt ut mig inför mina kompisar, tänk om ett helt tvteam och svenska folket hade fått sätt alla eskapader man lyckats göra under the influence?! 


Varför just vi svenskar älskar att skämma ut oss i tv, eller varför vi vill kolla på det, ja det är frågan.

Men den större frågan när det gäller just det här programmet är varför deras föräldrar VILL se hur deras barn (tydligen är man barn fast man är 20+) super sig redlösa, hånglar runt, ramlar och spyr?


Om jag hade varit en av 'ungdomarna' som fick chansen att åka utomlands, jag antar gratis, så hade jag blivit oerhört kränkt av att få veta att min mamma sett allt. Om jag hade gjort något dumt – visst, men något slags privatliv, även fast man är dyngrak, måste man väll ha? Eller har man inte det om man nu ställer upp på tv och visar allt ändå?


Jag undrar vem det är som kläcker alla dessa idéer..

Och jag undrar när vi kommer få nog av alla dessa fulla människor och oroande föräldrar.


Vad är det som lockar just dig för att se dessa program?


Jag sitter ofta med en skämskudde och önskar att det snart är över, det gäller de flesta dokusåpor. Jag menar, är man full, inte vet vad man gör riktigt, ska man då utnyttjas av ett tvteam och låta de visa allt för sina föräldrar..?


Ologiskt, indeed.

Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards