Alla inlägg den 27 september 2011

Av bfalk - 27 september 2011 21:11

 

Idag har jag hängt en snabbis med Jessica och Alex, köpte lite till resan imorgon (CHIPS!!) och sedan så åkte jag hem till söta mamma. Vi skrattade mest hela tiden, hon var verkligen i sitt esse ikväll den där damen. Hon rakade min skalle sen så fick jag och min mage lite mat. 

Som vanligt kastar hon på mig massa saker så jag bär ihjäl mig när jag ska hem.. 


Nu har jag äntligen lyckats packa den jäkla väskan och bäddat rent. Snart ska jag väll hoppa ner i sängen. Jag hoppas jag kan sova inatt eftersom bussen går väldans tidigt imorgon. Men lär vara hyffsat pepp ändå!

Å sedan hade jag inget mer att berätta.


Peeeääjs!

Av bfalk - 27 september 2011 14:45

 


Skiva: Red Hot Chilli Peppers - Alternative Collection

Låt du nynnar på: Ison&Fille - Galen, Oskar Linnros - Vilja Bli

Artist/band: The Black Keys

Film: Vägen ut

Serie: Prison Break


Dagens längtan: Stockholm's resan!!


Klädsel: Tshirt och mjukisar

Alkohol: Rosé, JD

Ord: "Fattaru?"

Kanal: 5an

Tekniska pryl: Datorn <3


Av bfalk - 27 september 2011 12:30

Man behöver inte vara helsyskon, eller ens dela samma blod för att kalla varandra syskon. 

Jag älskar er, föralltid ♥


jag och micke


   jag och roger






































Av bfalk - 27 september 2011 00:15

Mamma har den grymma talangen att göra svin goda mackor, och dessutom göra dom precis som när man köper dom. 

Vi brukar köpa sånna här i närheten av våran stuga, dock så kostar dom över 100 spänn, vilket är lite att ta i. Så, det är mycket bättre att göra dom hemma! :)


Du behöver:

  • Mjukt bröd, vilket som helst. Morsan använde rostat bröd sist, men om man vill ha större bröd så kan man ju gå till bageriet.
  • Creme fraiche
  • Salladsblad
  • Ägg
  • Rom
  • Gurka
  • Räkor och/eller kräftstjärtar
  • Citron
  • Aioli och/eller majonäs
På bilden så har hon använt allt på mackan förutom aiolin och majonäsen, som är klickar på tallriken så man får ta själv. När man köper sånna här mackor är det oftast på mackan men jag tycker det blir alldeles för mycket, och man mår lätt illa.
Droppa citron över det hela.
 
Det här är en sjukt god macka, som passar som middag, kvällsfika eller när man bara vill unna sig nått gott! :) Ät och njuuut!
 
 
 
 
 
 

Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards