Alla inlägg under oktober 2011

Av bfalk - 11 oktober 2011 15:30

Idag ska jag ÄNTLIGEN få träffa mamma. Det känns som det var hundra år sedan, och det var det säkert också. Jag jobbar när hon är ledig, hon jobbar när jag är ledig. Inte så konstigt att man inte hinner ses. Men nu så! :) 

Idag ska vi käka fish'n'chips (om Bella själv får välja) och så ska vi gå och se Jägarna 2 på bio. Jag har tjatat om den filmen ett tag nu. Jag hoppas den inte är lika äcklig som första, men Stormare är ju med.. Kan ju inte bli annat än bra då?!


Sen ryktas det om att jag ska hänga med den där Jessica, ska allt slå henne på snoken (nypiercad). Thats what friends are for!


 

världens bästa mamma 

Av bfalk - 10 oktober 2011 20:00


Dagens tips är faktiskt nya 2 1/2 män, jag har hunnit se de tre nya avsnitten med Ashton Kutcher. Och jag måste säga att det är riktigt bra. Han är inte alls som man kan se han i filmer; alldeles för gapig och jobbig. 

I rollen som Walden Schmidt passar han perfekt.

Det är fortfarande konstigt att inte ha med Charlie Sheen, men serien kanske behövde det här för att förbättras lite. Och Kutcher är lite roligare att se på dessutom..


 

Första avsnittet av nya 2 1/2 män ser du ikväll på 6an, 21.00

Av bfalk - 10 oktober 2011 16:30

Jag har funnit allt fler orsaker till att hata grannar. Och jag tror faktiskt mina slår alla rekord. 

Varför man bör hata grannar, del 2 (varför man bör hata för evigt och evigt och evigt) här får ni:


- Den där jävla killen på nedersta vångingen har 'trimmat' sin bil så det låter som tjugo stycken sopbilar/motorcyklar/lastbilar samtidigt.


- Samma jävla kille ÄLSKAR att bara sitta i bilen och sätta igång motorn, så länge att röken åker in i lägenheten och fylls med härlig doft = jag får fan astmaattack. 


- Hur killarna bara älskar att stå utanför och ha fest istället för att vara inne. Vem fan gillar att stå ute, helst när det är höst?!


- Grannens brud skrattar/gråter/skriker alla tider på dygnet. "Med rätt att döda.." skulle passa bra just här. 


- Den lilla mopsen som jämt ska springa ifrån ägarna. Och hur hans namn klingar fint i huvudet flera timmar efter att de gått in. "REUBEN!! REUBEN!!" Jag ska ta den där jävla Reuben jag..


- Den där lilla flickan som älskar att hälla vatten och sjunga. Helst samtidigt. Helst hälla vatten på folk och sjunga i deras öron. Man kan inte skratta utan tänder..


Ps. Jag är världens bästa granne. Ds.

Av bfalk - 10 oktober 2011 12:30

Mitt fina påslakan med koss-fläckar på har gjort sitt sista i min säng. 

Eller egentligen är det ju brorsans påslakan, han fick det när han var en ung rebell och det har hållit till nu. Flera flera år. Men nu är det trasigt precis överallt så jag MÅSTE kasta det. 

Och varför känns detta så jobbigt kan vi ju då undra.. 

Men det blir väll så med saker och kläder man har haft så länge, man känner sig fortfarande liten på något sätt. 


Undra om man ska ha någon slags sopbegravning för detta..?


 

Av bfalk - 9 oktober 2011 22:19

 

Av bfalk - 9 oktober 2011 18:30

Av bfalk - 9 oktober 2011 13:47

Ska kolla klart på den här rullen, såg inte klart den igår på jobbet för jag var så sjukt trött. Men mest för att herr Kutcher är så djävulskt snygg i den här filmen, är det möjligt?! 

Jaja, kastar mig ner i soffan nu efter en varm dusch. Det är svin kallt här i Norrland denna dag och ännu kallare i min härliga lägenhet.. 

Ikväll kommer min vän Jessica hit, käkar lite mat och så glor vi på lite mer film! :)


Puss!

Av bfalk - 8 oktober 2011 10:00

Och så var det lördag.

Och så är det jobb som gäller. Rätt så opepp, sängen är ju som skönast när mobilen börjar ringa.. Och just när den ringde imorse så blev jag biten av en ren?! Vad fan är det med mig och mina drömmar kan man undra.


 

Ungefär så här pepp är jag..   

Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards