Alla inlägg under november 2011

Av bfalk - 25 november 2011 01:07

 

Av bfalk - 24 november 2011 20:15

Precis när jag skulle bege mig till jobbet igårkväll så gick den sönder.

Min älskade väska.

Egentligen borde jag inte bli förvånad eftersom mamma lagat den typ hundra gånger och att den faktiskt minst är 15 år gammal. Men ändå. Grinade en skvätt innan jag insåg att jag var tvungen att springa iväg. 


Jag kan inte förmå mig att kasta den heller, jag är så fäst vid den. En jäkla väska. 

Men det är en fin jäkla väska.


 

AIK
Av bfalk - 24 november 2011 15:00

Jag vet inte hur många gånger jag har sagt att det här skulle vara mitt drömyrke.. Och nej, jag skojar inte. 

Många tror, som andra serier, att Criminal Minds bara är påhittat men de har tagit mycket från verkligheten, dom visar verkligen hur man jobbar inom BAU. 

I klippen får man se hur de tagit verkligheten in i avsnitten och så intervjuas två fd. FBI agenter. Sjukt intressant.

Jag vet inte var min fascination för kriminella, mördare och psykopater kommer ifrån, men människans hjärna och människans beteende är väldigt intressant, hur man tänker, hur man kan ta någons liv. Och jag över varje dag jag träffar människor, hur de pratar och beter sig.. Och just det är alldeles gratis, och bra för min överaktiva hjärna!


Synd att man inte pratade bättre engelska och hade lite mer drivkraft och trodde mer på sig själv, så kanske man hade vågat söka ett sådant jobb.


DEL 1


DEL 2



Här kan du läsa om BAU - Behavioral Analysis Unit

.

Av bfalk - 23 november 2011 15:00

 

Av bfalk - 22 november 2011 16:30

Rätten att få välja själv.

Att ha makten över sig själv och sina beslut. 

Det är nog något vi alla uppskattar och antar att det ska vara så. Om jag väljer något för mig själv, som jag anser är rätt och det känns bra - ja, varför ska det då vara ett problem?


Men nu kan det ju inte vara så lätt som jag tänker. Fast jag har då alltid undrat varför. 

Vissa saker man väljer i livet så måste bara andra människor lägga sig i. Vissa kan bara inte låta bli att viska, peka och fördöma vad man själv vill göra.


Titti Schultz, programledare för Rix FM inspirerade mig att göra det här inlägget. Hon var med i Nyhetsmorgon på tv4 i söndags och de pratade just om att vissa val man gör i livet kan inte passera obemärkt för andra människor. Titti har valt att inte skaffa barn, hon vill inte ha barn och det har hon alltid vetat.

"Precis som kvinnor känner sin klocka ticka - så känner jag inte att den tickar" var det enkla svaret.

Jag ser inga konstigheter med det här, det är väl klart att inte alla har samma begär efter ett barn.

Men ändå måste hon sitta där i bästa sändningstid och förklara för svenska folket varför hon inte vill ha barn. "Det hade varit lättare att säga att jag inte KAN få barn, än att säga att det här har jag valt själv."

Bara för att man är kvinna och kan göra ett barn behöver det ju inte betyda att man vill, så enkelt är det. 


Jag förstår inte varför svenskar bli så upprörda över vissa val andra gör. Varför de känner att de överhuvudtaget måste lägga sig i från början och ge sin åsikt i det hela. Om personen är nöjd, glad och lycklig - ja, då är det väll ett bra val?!

Varför skaffa barn om man inte vill ha ett, för att det ska se bra ut? För att det ska vara så?

Jag tycker det är förjävligt att man måste sitta och förklara för svennar som lever i en värld där allt ska vara rätt och riktigt. Det är förjävligt att ni som tycker så, ska ha sånna åsikter och tankar.

Är Titti mindre värd för att hon väljer att inte skaffa barn?

Jag har ingen aning om jag vill ha barn, dom runt mig anser att det är en självklarhet att jag ska skaffa ett eller flera barn. Nu är det svårt att säga hur jag kommer göra, men bara jag är lycklig. Jag vill inte sitta där med ett barn och må dåligt över mitt val i livet - lika gärna som jag väljer att inte skaffa barn och kanske må dåligt över det. Jag tar det som det kommer, det som sker det sker.


Vissa val man gör i livet är sitt eget, man gör det för sig själv, den makten tycker jag aldrig ska tas ifrån en.


*

Här kan du se intervjun med Titti.

Av bfalk - 22 november 2011 12:00

.. Här ska jag ligga hela dagen lång!




   

Av bfalk - 21 november 2011 18:15

.. Människor älskar att kommentera hur jag käkar tacos? Tydligen ska man inte äta dom som jag äter, haha. Men jag vettetusan hur man ska äta annars.

Och varför ska man göra som alla andra? ;)


   

Bild från igår, det ser ut som en pizza. Men rullar sen ihop den.

Ja, ibland blir det söligt.

Av bfalk - 21 november 2011 16:00


Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards