Alla inlägg den 6 januari 2012

Av bfalk - 6 januari 2012 22:00

Som så många andra så kollade även jag på JVM finalen inatt, mellan Sverige och Ryssland. Svenskarna spelade så otroligt bra, men fick inte in pucken. Men tillslut så! 

Det enda som fattades var att jag inte skrek och tjoa, då hade jag troligtvis väckt hela huset.. Jag hade inte blivit så uppskattad på jobbet då, om man skriker så tidigt på morgonen, haha!


Jag är så glad för deras skull, de har ju spelat otroligt bra. Och klart man ska grina, jag grinar alltid åt sporthändelser. Jag är faktiskt glad att jag är så intresserad, vad tråkigt livet hade varit om man inte fick känna den där pulsen, glädjen och nervositeten..

Nu är man glad och stolt över att få vara svensk och ha så duktiga hockeyspelare :) 


 

Av bfalk - 6 januari 2012 16:30

Trodde ni att jag börjat älska grannar..? Nej nej, jag har bara samlat på mig information för att ge er det nyaste - varför man (jag) hatar grannar. 

Nu har jag varit hos mamma i ungefär 3 veckor, här på gatan har det alltid varit lugnt. Men det var då. 


Jag har skrivit mycket om grannar förut (här,och här), och jag tror seriöst att just dom är grannarna from hell. Men dessa, som bor vid mamma, kommer inte långt efter. 

Så, här kommer det; varför man bör hata grannar. I hela sitt liv:


- De nyinflyttade tjockisarna har precis lärt sina barn hur man använder sterion.. Vad får vi ut av detta? Jo, jättehög skitmusik som dånar ut ur högtalarna. Hela tiden. Helst tidigt på morgonen.


- Kvinnan ovanför älskar att göra om sin lägenhet. Eller iallafall flytta möbler. Jag vet inte om det beror på någon slags tvångsgrej, men hon flyttar stolar, bord och allt hon kan finna. Detta gör hon helst 01.46 och håller på till tidig morgon. 

-- Samma kvinna älskar tydligen att ha små barn där. Vilket resulterar i att de springer runt som galna hundar, skriker och kastar ner saker på vår veranda. Och vilken lättnad när man inser att man kan kasta - och kastar iväg deras saker. 

-- Samma kvinna, igen, älskar att skrika åt sin tonårsflicka. Helst vilken tid på dygnet som helst. Helst hela tiden. Skrik, skrik, skrik. Dom uppfann inte silvertejp för att inte använda det.

-- Samma kvinna, återigen, älskar att gå inne med klackeskor. En klackesko rakt in i arslet, skulle du behöva I tell you!


- Vi har två grannar som är extremt nyfikna, på allt. De sitter där ute och röker och kollar, undrar och funderar - vad är vi för människor egentligen..? Ja, alla kan inte ha ett roligt liv, det är solklart.


- Pojken bredvid har precis fått hår på pungen och får lagligt vistas på krogen. Vilket har uppmärksammats av både han och hans moppemuschande vänner. Det ska sjungas, vrålas, kissas ute och drickas ännu mer 3.5or innan det är dax för krogen. Och innan vi åker till krogen så står vi ute och sjunger, vrålar och kissar!! Så där lagomt kul att höra när man ska upp klockan 6.


- Men det kanske mest läskigaste och konstigaste och varför man inte bör gilla grannar;

grannflickan snett mittemot älskar att stå och kolla ut genom fönstret. Jag hade inte alls brytt mig om hon inte älskar att stå där i mörkret, med sitt svarta hår dinglande och se ut som monstret i The Grudge!!!!



Bella, med rätt att hata grannar!

Och, som jag så fint avslutar detta: kom ihåg att jag är världens bästa granne!

Av bfalk - 6 januari 2012 15:30


Den bästa eyelinern jag har provat är helt klart den som är i "kakform", från Make up Store.

Om man alltid använt vanlig penna så är det lite svårt i början men man lär sig snabbt. Den är väldigt fin i färgen och torkar fort, och mycket bättre än en penna!


Make Up Store Cake Eyeliner

Den här kostar 175 kronor, och den räcker nog i all evighet.

Tänk på att köpa en bra och fin pensel till. 

Av bfalk - 6 januari 2012 11:15

 


i guess it's time to make it easier on ourselves
is it time to let our feeling have their ways?
i know this time i won't do anything at all
this time i'll let the fire burn out of control

Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21
22
23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards