Direktlänk till inlägg 30 januari 2012

Lilla sjuka flicka

Av bfalk - 30 januari 2012 20:00

Jag är fortfarande sjuk, även fast det kanske inte syns riktigt på utsidan (mer än att jag ser sjukt sliten ut + kritvit) så känns det då på insidan! Nu orkar jag iallafall sitta vid datorn, slå ihjäl massa timmar - check!

Jag ska väll kanske ta och skriva lite vad som egentligen händer med mig och min kropp, min mage kraschade totalt i torsdags, fick åka in på akuten/bli inlagd. Det var en hemsk upplevelse som jag aldrig mer vill vara med om. Om det är någon som vill veta mer får ni helt enkelt fråga :) 


Idag gick jag en minipromenad på ca 10 min med mor, trodde jag skulle avlida. Att det ska vara så jobbigt! Jag ska ta det lugnt väldigt länge nu, sjukhuset var då inte riktigt min grej. 

Imorgon ska mamma skjutsa tillbaka mig till Södermalmen, hon ska åka bort och kan inte ta hand om mig mer. Buhuuuuu, är så beroende av min lilla mamma. Hur ska jag återgälda allt?! Får köpa nått fint när jag åker till storstan..

Jaja, det kanske inte är allt så kul att läsa om sjukdomar hit och dit. Jag är less på att prata om sjukdomar också!


Snart ska jag försöka få i mig lite mat, vilket har varit svårt. Det smakar fucking järn i min mun. Inte okej.

Ska även försöka hålla mig vaken. Det är svårare än vad det låter. Ge mig en Theo Rossi så blir jag glad igen!


Fick söta blommor av mamma för jag är sjuk och klen. Så sött!  

 
 
Rebecka

Rebecka

31 januari 2012 10:46

Hej! Jag bara råkade komma in på din blogg av någon anledning. Såg att det faktiskt finns någon som tycker om Bakgårdsbebisarna lika mycket som jag och vad glad jag blev :D

http://themostradicalthingtodo.blogg.se

bfalk

31 januari 2012 11:56

Haha, jag älskar dom.. Åh, igår tittade jag på mitt 'tempel' jag har med dom och undrade varför dom har tagit paus. Blir så arg!
På fredag kommer Dregen hit till stan å jag är sjuk, varför..?!

 
Rebecka

Rebecka

31 januari 2012 15:46

Skönt att det finns någon i Sverige med bra musiksmak då! Haha. Ja åh, saknar dom så himla mycket. Älskar Nickes projekt och M.M och allt, men ändå. Det är ju inte DOM. Åh nej stackars :(

http://themostradicalthingtodo.blogg.se

bfalk

31 januari 2012 18:39

Ska försöka att bli pigg, så man kanske kan få en bild med han iaf..
Ja, det ska bli spännande att höra Dregen's nya projekt oxå och Nicke är ju bra oxå, men det är ju absolut inte samma sak. Och jag tror inte det nånsin kommer låta lika bra :(
Va kul att prata med nån som fattar, jag är typ besatt av BB.. Haha!

 
Rebecka

Rebecka

31 januari 2012 20:04

Jaa, det är ju ändå några dagar kvar :) Jag ska på Hardcore Superstar på lördag, håhåjaja!
Jag älskar Homeland, verkligen. Men som sagt, det är ju inte det ösiga röjet och det saknar jag verkligen. Haha men detsamma! Verkligen. Känns som att det bara är gubbar som lyssnar på Backyard, haha.

http://themostradicalthingtodo.blogg.se

bfalk

31 januari 2012 20:08

Åh, va kul! Dom är verkligen bra live, har sett dom många gånger.
Ja, tycker Homeland är lite väl mycket influerat av country. Men han är ju så duktig på att sjunga och texterna är fina, men hoppas han inte gör det bara för att göra nått (hoppas du fattar vad jag menar).

Haha nej, så är det väll inte..? Det är klart man ska gilla dom, dom är ju bäst :)

 
Rebecka

Rebecka

31 januari 2012 21:19

Ja HCSS är fantastiska. Så det blir finfint!
Jag förstår vad du menar, var skeptisk i början men nu kan jag nästan inte leva utan låtarna. Jag vet inte, men blir verkligen trygg av att lyssna på det också! Jag tror inte han "gör det bara för att göra nåt" faktiskt. Han verkar ju så himla lycklig just nu och det är ju fina grejer han släpper. Måste erkänna att jag är svag för Homeland-versionerna av BYB-låtarna (trots att originalen är bättre, såklart).

Haha nej kanske inte! Men jag känner i princip ingen som gillar dom :(

http://themostradicalthingtodo.blogg.se

bfalk

31 januari 2012 21:45

Jag har inte lyssnat så himla mycket, så ska väll inte yttra mig, haha. Jag har mest gått runt och varit sur/ledsen för att Backyard inte finns just nu.. Finns BYB låtarna ute nånstans? :) Det skulle jag vilja höra!

Jag känner några som gillar dom men inte som besatt som jag.. Men nu har du allt funnit någon, haha :)

 
Rebecka

Rebecka

31 januari 2012 22:34

Jag antar att du menar Homeland-låtarna? ;) Och ja, dom finns på Spotify! Jag är ju svag för Social Distortion också och jag tycker Homeland påminner mycket om dem. Grymt!

Haha härligt! :D Jag vet i princip bara två till, men jag har aldrig träffat dem. Brukar alltid få tvinga med mina vänner på konserter, haha illa.

http://themostradicalthingtodo.blogg.se

bfalk

1 februari 2012 09:01

Aha, okej :) Får kolla upp det..
Jag tycker Backyard låter som Social D eller tvärtom.. Haha, Nicke älskar ju dom. Det är ju deras skelett han har tatuerat in på halsen.

Jag tatuerade in BYB döskallen på mina ben, på tal om tatueringar. Sååå fina!

Haha, jag vet hur det känns. Att tvinga med sig folk, det är inte riktigt lika kul som att uppleva det med någon som gillar det lika mycket.

 
Rebecka

Rebecka

1 februari 2012 09:07

Ja. Social D-skelettet är så himla fint, på något sätt. ÅHH vad avundsjuk jag blir! Ska också tatuera något Backyard-igt (haha fult ord) någon gång när jag är 18, hehe.

Men precis så. Jag älskar ju The Ark också och när dom fanns hade jag ju min "Arkfamilj" att åka med, men det finns verkligen ingen här som gillar Backyard. Folk vet knappt vilka dom är ens. Lärde min vän förra veckan att lyssna på HCSS bara för att hon ska följa med, haha, dock älskar hon det nu!

http://themostradicalthingtodo.blogg.se

bfalk

1 februari 2012 10:40

Jag tänkte tatuera in några rader ur min favoritlåt oxå, så snart som möjligt :)

Ja, det är nog lättare med band som inte är så 'rockiga' eller vad man ska säga. Det är ju lättare att hitta fans till The Ark lixom.
Så har jag gjort med en kompis oxå, fast det var dock inte nått rockband, haha. Synd att det är så bara.. Man får tänka att dom missar nått bra! Men man vill ju gärna dela det med någon.

 
Rebecka

Rebecka

1 februari 2012 12:55

Åhå! Vilken låt och vilken textrad? :D

Jo fast.. mina Arkvänner bor jag ju inte direkt granne med heller. Så tråkigt att folk alltid bor så utspritt. Jo, är ju så tråkigt att åka själv :(

http://themostradicalthingtodo.blogg.se

bfalk

1 februari 2012 16:45

Ja, åka själv vill man ju inte göra. Det blir ju inte riktigt samma sak!

Jag ska ha "it will blow me away, i will never forget, it took a piece of my soul" ur Highlights, älskar verkligen den låten :) Men det ska ju inte sitta ihop sådär, och så ska det ju ha en fin stil!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bfalk - 28 februari 2013 02:35


    Eftersom man alltid ska skryta om saker man gör bra så ska jag tamefan också göra det.  Detta är ingen comeback för mig. Jag ska alltså bara skryta här litegrann..  Jag har sedan jag blev medlem på Ester&co, 15 februari, tränat varje da...

Av bfalk - 14 februari 2013 13:53


Jag har kommit fram till att min lust att blogga har försvunnit totalt, så är the end of an era här. Eftersom det knappt är någon som läser den här bloggen så behöver jag ju ändå inte ha den kvar. Jag kanske återkommer med en ny blogg, som endast b...

Av bfalk - 11 februari 2013 21:47


Mamma har dumpat sitt fotbad hon fick i julklapp hos mig, hon säger att vi ska ha delad vårdnad om den, haha. Åååå det är så grymt härligt alltså. Mina onda fötter blir genast gladare och avslappnade, tror det är bra medicin för dom som har ont i fos...

Av bfalk - 11 februari 2013 12:45

"The world goes on and you're gone. The best revenge is to live on and prove yourself." Eddie Vedder ...

Av bfalk - 10 februari 2013 18:30


  FYFAN vilken huvudvärk jag har! Det är inte ofta det händer men när det väl smäller till, PANG! Så göre så ont så det känns som allt ska sprängas. Väldigt oskönt må jag säga.  Och i två dagar har jag städat med mamma hos min bror som ska hyra ...

Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21
22
23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards