Alla inlägg den 31 januari 2012

Av bfalk - 31 januari 2012 18:45

Är det viktigt hur människan bakom bloggen och dataskärmen ser ut..?

Slutar du läsa om människan, enligt dig, inte ser bra ut?


Jag får ofta kommentarer om att det är jag som är onormal, "inte vi andra", mest av människor som säkert inte ens läst en mening i min blogg. Vissa gillar inte alls hur jag ser ut och använder min blogg och spyr galla över detta. Nu skiter jag fullständigt i detta, men jag förundras hur människor funkar; hur det orkar bry sig, hur de tar upp någons utséende och klankar ner på någon som de (oftast) inte ens vet namnet på.


Var ligger du i den här frågan? Bryr du dig om hur personen som driver en blogg, eller en sida, ser ut?

Det skulle vara intressant om du svarade, men även kommenterade inlägget så jag får veta hur just du tänker.





Du finner omröstningen precis under min presentationsbild.  

Av bfalk - 31 januari 2012 14:30

Jag har haft min tumblr rätt länge nu, men glömt bort att skriva ut den. Jag är mest besatt av den just nu måste jag erkänna.. Och alla söta människor som hänger där. Och som lägger ut fina bilder. 


Så, för er som inte vet vad tumblr är kan jag ju kanske berätta:

Tumblr är en mikroblog, där man framförallt lägger upp bilder, men även texter, citat och videos kan man 'posta'. Man antigen reblogar (delar) det andra lägger ut eller så kan man lägga ut egna bilder m.m Eller göra både och! Jag väljer det senaste. Jag har grymt mycket bilder på datorn som jag samlat på mig genom åren och det är en enorm kick att bilderna delas vidare och uppskattas bland andra. 

Man kan följa olika folk som man finner intressanta, fråga saker och så vidare.

På nått sätt kommer man 'närmare' människor på tumblr än på tex facebook och på olika bloggar, folk är mer gulligare och uppskattar det man lägger ut.

Allt är på engelska, man får ju givetvis välja vilket språk man själv vill använda, men för att nå ut till mer människor så är det smartast att ha allt på engelska.

Självklart insipreras jag mycket av rocksnubbar, tatueringar och nakenhet. Så, man ska nog inte vara alltför pryd om man vill besöka min sida :)


Klicka på bilden eller HÄR för att komma till min tumblr sida, mycket nöje!  


Jag länkar även den här sidan på min blogg, så den finns (under 'mina länkar' på höger sida).

För att följa mig på riktigt krävs det att du går med på sidan.

Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21
22
23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards