Direktlänk till inlägg 6 februari 2012

Och den svenska avundsjukan slår till igen!

Av bfalk - 6 februari 2012 18:15

I fredags (3/2) kunde man läsa om hur Robert Kronberg (fd. häcklöpare) spyr ut sin galla på tv4:s program "Gladiatorerna". 

Om någon skulle missat vad det är för nått: 4 utmanare, 2 killar och 2 tjejer, får möta 12 stycken Gladiatorer i olika grenar för att samla poäng och sedan gå vidare till final. Gladiatorerna är då människor som är väldigt muskliga och svåra att slå, komma förbi osv.


"Det är solklart att gladiatorerna är dopade" säger Kronberg och säger även "– Kanalens brist på ansvar är märklig, tycker jag. Vilka signaler och värderingar vill man sända ut? De haussar upp de här gladiatorerna, som ser onaturliga ut och beter sig som idioter... Kanalen är helt ute och cyklar, säger han.– Kanalens brist på ansvar är märklig, tycker jag. Vilka signaler och värderingar vill man sända ut? De haussar upp de här gladiatorerna, som ser onaturliga ut och beter sig som idioter... Kanalen är helt ute och cyklar."


Det första som kommer upp i mitt huvud är - jaha nu är det dax igen, dax att ta del av denna underbara fina svenska avundsjukan. För jag tror faktiskt han är det. Jag tror att alla som tränar och tävlar är lite avundsjuka på varandra och vill överträffa varandra. Det är ju inte en slump att han just tar dessa muskelberg, eller hur? Och vad ska man säga om dessa muskelberg då? Ja, att det är dopade. För de kan ju knappast ha tränat och ätit rätt i flera år, för att bygga upp dessa kroppar? Nej, de måste givetvis ha proppat i sig massa piller. Något annat existerar inte. 


Varför nu en fd häcklöpare ska lägga sig i detta, att påstå att dessa människor är dopade, är lite konstigt tycker jag. Vad kan han få ut av det? Att vara en bodybuilder och vara en häcklöpare är inte riktigt samma sak, man tränar ju inte direkt likadant och det är inte samma sport. 

Men, hur vet jag vad han säger inte är sant? Det vet jag ju givetvis inte, såklart. Men jag tror faktiskt på tv4 när dom säger att de får genomgå flera dopingtester, för det får 'vanliga' människor på vanliga gym också göra. Dessutom, som enligt mig är en stor faktor är att när programmet gick för 8 år sedan så var det många av gladiatorerna som åkte fast för just doping. Och jag tror att det har skärpts väldigt mycket, både genom lagar och vilka regler som tv4 har. 

Om du kollar på bilder för 8 år sedan, och bilder från människorna är med nu så är det en stor (!) förändring på deras kroppar. För 8 år sedan såg de groteska ut. Nu är det helt annorlunda, de är inte ens i närheten (förutom möjligen Roddy "Hero" Benjaminsson). Just det reagerade jag på väldigt mycket när jag såg första avsnitt i år, hur deras kroppar var mindre från tidigare säsonger.

Och om de nu hade varit dopade, hade det kommit ut för längesen, media kan nog sniffa upp det rätt fort.


Kronberg fortsätter med att säga att de är dåliga förebilder, de ser onaturliga ut och beter sig som idioter.. 

Så, är det bättre att sända trådsmala tjejer och killar då, som knappt äter och försöker nå ett mål som är omöjligt..? 

Jag ser mycket hellre på biffar, som tränar och äter sunt, än modeller och liknande som sänder ett mycket osundare budskap. Alla vill ju självklart inte se ut som dessa muskelberg, men, det är ändå bättre. 

Och denna Kronberg har nog inte förstått att hela grejen med Gladiatorerna är ju faktiskt väldigt mycket skådespel, kidsen gillar det. Kom igen! Tror han att de går runt och skriker, tror att de är en vargar och ylar, slår mot kameran och är så arga på riktigt..?


Det här kan jag faktiskt diskutera väldigt länge. Jag tycker att det är ett helt sjukt uttalande och jag blir förbannad på att sånna här puckon ska få "prata ut" i media.

HÄR kan du läsa artikeln.


Såhär såg det ut för ca 8 år sedan


Hur det ser ut idag; en väldigt dålig bild, där alla inte syns riktigt

 
 
myraan

myraan

7 februari 2012 19:08

håller med dig!
Bättre att ungarna får såna som gladiatorerna som förebilder, dom äter sannerligen rätt och tränar.!

http://lillmyraan.bloggplatsen.se

bfalk

7 februari 2012 19:13

Ja, det är ju inte nått dåligt kan jag tycka..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bfalk - 28 februari 2013 02:35


    Eftersom man alltid ska skryta om saker man gör bra så ska jag tamefan också göra det.  Detta är ingen comeback för mig. Jag ska alltså bara skryta här litegrann..  Jag har sedan jag blev medlem på Ester&co, 15 februari, tränat varje da...

Av bfalk - 14 februari 2013 13:53


Jag har kommit fram till att min lust att blogga har försvunnit totalt, så är the end of an era här. Eftersom det knappt är någon som läser den här bloggen så behöver jag ju ändå inte ha den kvar. Jag kanske återkommer med en ny blogg, som endast b...

Av bfalk - 11 februari 2013 21:47


Mamma har dumpat sitt fotbad hon fick i julklapp hos mig, hon säger att vi ska ha delad vårdnad om den, haha. Åååå det är så grymt härligt alltså. Mina onda fötter blir genast gladare och avslappnade, tror det är bra medicin för dom som har ont i fos...

Av bfalk - 11 februari 2013 12:45

"The world goes on and you're gone. The best revenge is to live on and prove yourself." Eddie Vedder ...

Av bfalk - 10 februari 2013 18:30


  FYFAN vilken huvudvärk jag har! Det är inte ofta det händer men när det väl smäller till, PANG! Så göre så ont så det känns som allt ska sprängas. Väldigt oskönt må jag säga.  Och i två dagar har jag städat med mamma hos min bror som ska hyra ...

Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards