Alla inlägg den 29 februari 2012

Av bfalk - 29 februari 2012 18:15

Och tillslut så stod jag där inne, tillsammans med många andra ivrigt väntade människor som skulle se honom. Det första jag ser när jag kommer in är en skylt där det står "Thåström stöttar hemlösa i Stockholm". Det står bössor utplacerade lite överallt och han hade även designat en tshirt, alla pengar som kom in gick till de hemlösa. Jag har ALDRIG varit med om det här. Aldrig. Att en artist brinner för de som har det svårt, så himla bra gjort. Och att faktiskt hjälpa våra egna, det är starkt. Redan då ville jag böla. Slängde ner alla mina småpengar jag hade i en bössa och kände att det kommer gå till nått bra. Jag hade väldigt gärna köpt en tshirt också, men som ni kan förstå var kön onormalt lång.


 


Och så hör jag ett ljud. Ett ljud som skriker ut att nu är det dax att gå in. Efter andra signalen halvspringer jag in i lokalen med mamma i hand. För att vara fullsatt (1700 pers) så känns det så luftigt. Jag kommer genast fram till en bra plats, och när jag efter några minuter ser hur bandet och Thåström kommer upp på scen kan jag inte hålla mig och springer längst fram. Sådär nära, förutom signeringen, har jag aldrig varit han. 

Men, att stå bland småkillar som försöker digga till en musik de aldrig riktigt har lyssnat på var inte min grej. Jag måste stå bland människor som älskar artisten lika mycket som mig. Jag blir bara irriterad på folk som kollar och inte ens förstår vad det är för musik som spelas. Nej, då gick jag tillbaka till mamma och Staffan, som även dom hade en jätte bra plats som var reserverad till mig. 


 


    


Och Thåström då? Ja, han öste på som vanligt. 
Det var så otroligt jävla bra. Och han blandade nya och gamla låtar perfekt, han blandade lugna och rockiga låtar så perfekt. Allt var perfekt. HAN var perfekt. Och bandet han har är otroligt bra, för dom ska vi inte glömma. Även fast mina ögon var fast på Thåström exakt hela tiden. Jag ville inte missa något. 

Och varje gång säger man "JA, det här var den bästa konserten med Thåström jag sätt!", för så bra är han. Faktiskt. Och jag säger exakt likadant efter jag varit på den här konserten. 

Han är i sitt esse, han gör små glädjeskrik mest hela tiden, han går ut mot publiken och sjunger med dom OCH han dansar! Karl'n dansar. Jag blev förvånad förra gången jag såg han i Stockholm, då han skrattade. Men det var nästan härligare och se han dansa, att se han ge allt och älska det han gör. 

Jag känner i mitt hjärta; hur kan man älska en man som man inte ens känner, så mycket? Hur kan man älska den här jäkla musiken så mycket? Det värker till, men inte på ett dåligt sätt. Jag får så mycket känslor så jag vet inte riktigt vart jag ska ta vägen.


När han sätter igång "Axel Landquists park" så skriker jag ett glädjetjut, precis som han på scenen. Det är min favoritlåt, jag vet inte varför, men det bara är så. Jag älskar den. Och jag blev så glad att han spelade den.

Kom gråten då? Jo, såklart att den gjorde det.

När han sjunger "Fan fan fan" så perfekt så går det inte att hålla tillbaka tåren. Förfan vad bra det var.

Jag ville aldrig att det skulle sluta, 2 timmar var alldeles för kort men så perfekt och underbart.


Tack Joakim Thåström för att du finns i mitt liv, för att jag får se dig och höra din musik. 


   




1. Intro
2. Beväpna dig med vingar
3. Kärlek är för dom
4. Miss Huddinge -72
5. Dansbandssångaren
6. Aldrig nånsin komma ner
7. Nere på maskinisten
8. Ingen neråtsång
9. Smaken av dig
10.  Kriget med mig själv
11.  Främling överallt
12.  Axel Landquist park
13.  Låt dom regna
14.  Kort biografi
15.  Vacker död stad
16.  St Ana katedral
17.  Samarkanda
18.  Fan fan fan
19.  Du ska va president
20.  Rock `n´ är död
21.  Sönder boulevard
Av bfalk - 29 februari 2012 10:22

Eftersom jag har problem med magen och bara kan vara hemma idag så kan man ju lika gärna pilla på datorn och skriva några rader om den snabba resan till Stockholm.


Jag, mamma och Staffan (mamma's karl) åkte ner tidigt på söndag. Så fort vi satt oss så tar mamma upp en biljett till en AIK match. Tänkte "jaha, va kul för er då" men insåg lite snabbt att det var ju faktiskt dagens datum och dagens match. Dom söta hade köpt en biljett så jag skulle få gå på min första match på Hovet! Blev hur glad som helst!

Resan gick bra, trots en väldigt ad/hd:ig unge som flög runt i bussen och var väldigt intresserad av mig. Hon var inte tyst en sekund, och om hon inte pratade så åt hon. Och smaskade. Kanske det värsta ljudet som finns. 

När vi var framme åkte vi snabbt till hotellet, lämnade sakerna, förbättrade mitt smink och åkte ut mot Hovet. Det blåste rått men en varm sol var ändå framme, och jag kom på hur nervös jag var. 

Platserna var svinhögt upp och jag vågade knappt röra på mig. Första målet kom redan efter 33 sekunder, grym känsla. Och ännu grymmare skulle det bli! Matchen (som förövrigt spelades mot Timrå, ett lag som jag älskar att hata) slutade 8-2 och Gynge gjorde 5 mål. Jag var så otroligt glad, jag älskar mitt lag och deras grymma insats den där kvällen! Innan vi gick därifrån köpte jag en Viktor Fasth tshirt, som jag nog ska bo i.. Middag och vin avslutades på Vasa's. På kvällen toksomnade jag.


   


måndagen så fick jag ställa klockan för jag skulle ringa VC (nej, det tar inte ens slut när man är borta från stan). För första gången på väldigt länge så hann jag duscha och sminka mig jätte snabbt, innan vi gick och käkade frukost. En applåd för mig. 

På dagen så shoppade jag det jag behövde, som ni kan se i tidigare inlägg. Sedan gick vi till Fotografiska, kollade på utställningar med bland andra Anton Corbijn och svenska Mats Bäcker. Det var så mysigt att bara gå runt där och få se underbara kort!


Imperiet 86', Mats Bäcker.  


Det kändes som vi hade all tid i världen på lördagen. Och jag kunde inte vänta tills det skulle bli kväll, tills klockan skulle slå 19.30.. 

Eftersom det var en sån speciell konsert med en speciell man, så skriver jag det i ett annat inlägg. Det blir mycket text och bilder, och kärlek. Såklart.




Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards