Alla inlägg den 11 april 2012

Av bfalk - 11 april 2012 14:19

Panikångest 2.1

Den som aldrig upplevt det kan ju sluta läsa, tror man inte riktigt förstår om man inte varit med om det själv.

Som så många vet lider jag av en oerhörd ångest när jag ser hajar på bilder och på tv. Jag har haft turen att aldrig varit utomlands och upplevt dom på nära håll.

Jag vet att det inte är samma ångest som man upplever om man går ut, mår dåligt psykiskt eller är höjdrädd. Men jag tror ändå på att det är samma känsla och samma obehag och man blir lika rädd och undrar vad man ska ta sig till. 


Just hajar är så för mig. 

Och nu har en jävel lyckas lirka sig in i näthinnan (dom gör så dom jäklarna) och jag får fan inte bort bilden, jag känner blodet pumpa och hjärtat går snabbt snabbt. Man kan tro att det är såhär en hjärtattack känns.


Och allt av en jäkla bildjävel på tumblr. 

Jag älskar den sidan förutom att det ibland är jävligt mycket bilder på hajar. 

Jaha, säger jag till mig själv. Tack för att jag fick panikångest av det här. 

Men jag kan ju inte hjälpa det, för om jag kunde det hade jag inte mått så dåligt. Så enkelt är det inte. Det är inget jag kan styra och jag blir förbannad på det (efter att jag har varit rädd, mått illa och undrat hur jag ska sluta tänka på det såklart).

Min hjärna är ibland som en liten kamera som knäpper kort på vad den ser och framkallar bilden, just den här skiten sätter sig fast.

Jag som måste försöka sova sedan, jag måste tänka tänka på Dregen och försöka få bort den andra fula bilden.

Två dykare som posa'r för en undervattenskamera samtidigt som en stor jävla best dyker upp bakom den.. 

Försök få bort det, om ni kan.


Tack för mig.

Nu ska jag äta upp mina vindruvor.

Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards