Alla inlägg den 19 april 2012

Av bfalk - 19 april 2012 18:30

Kommer ni ihåg serien "OZ"?

Den gick oftast väldigt sent på kvällarna/nätterna och jag var helt besatt av denna serien, och detta gjorde ju att jag hade väldigt svårt att komma upp till skolan dagen efter.. 

När jag tänker tillbaka så var hela min skalle upptagen av alla interner på fängelset Oz. Mysko.


Jaja, nu har denna serie landat i min dator. Helt jäkla underbart. Råkade bara snubbla över den när jag letade en annan serie. Nu jäklar ska jag kolla på detta och kanske man blir lika besatt igen, haha.

Min favoriter var Vernon "Vern" Schillinger (J.K. Simmons) och Ryan O'Reily (Dean Winters).

Det här är en serie som alla bör ha sett iallafall en gång i sitt liv, riktigt jäkla bra alltså!


 


Oz är en amerikansk TV-serie som visades på kabelkanalen HBO mellan åren 1997-2003. Serien handlar om livet på det fiktiva maximum security-fängelset Oswald State Correctional Facility, kallat "Oz", och då främst om avdelningen Cell block 5, även kallad Emerald City, en experimentavdelning som drivs av Tim McManus i försök att skapa en humanare tillvaro där fångarna ska kunna rehabiliteras. 


Serien är mycket våldsam, brutala mord, lemlästning och våldtäkter hör till fångarnas vardag, vilket har lett till en del kontrovers över serien i hemlandet tillsammans med det frekventa visandet av heroinbruk och nakenscener och användande av svordomar. Karakteristiskt för serien är att vem som helst av huvudfigurerna när som helst kan dö. Handlingen kretsar oftast kring rivaliteten mellan olika gäng, framförallt nynazister (the Aryans), afroamerikaner (the Homeboys), muslimer (the Muslims), italienare (the Wiseguys) och latinamerikaner (El Norte).    


Av bfalk - 19 april 2012 13:48

Jag satt här vid datorn och skulle kolla efter ett recept på en MATpaj. Jag hittade receptet dock så poppade det upp en bild på en rulltårta. "Fan va gott det ser ut" tänkte jag, och jag behöver bara tänka så går jag in i action och bakar. När man har tråkigt gör jag oftast saker jag inte riktigt tänker igenom, som att baka. Jag äter oftast aldrig upp det, men jag blir ju trots allt upptagen med nått..


Sagt och gjort så tog jag fram alla grejer för att göra en rulltårta. Jag togs tillbaka när jag var liten och såg mormor alltid baka det ute i stugan. "Det kanske bara är tanter som äter sånt här..?" tänker jag vidare medans jag vispar äggen fluffiga.

Några funderingar senare om vad fan stjälpa betyder så lyckades jag iallafall fixa en rulltårta. 

När jag sedan provåt den så kom jag på varför jag inte gillade rulltårta när jag var liten. Den är alldeles för söt. Massa socker och dessutom hallonsylt som fyllning. 

För första gången i mitt liv känner jag att spy vore ett bra alternativ för att få bort det äckliga i min mage.


Jag gillar inte när det blir så sött, det är bara äckligt.

Dock så vill jag ju inte kasta den, det känns ju onödigt. Så nu ska jag buda ut den till någon som vill ha den. Antagligen blir det väll så att jag knatar upp till jobbet med den, då många där uppe är väldigt förtjusta i socker.. Någon ska ju bli glad av den tycker jag ju.

Det gick himla fort att baka den och nu sitter jag här och undrar vad jag ska göra. Jag är trött, förkyld och energilös, jag har sämre kondis än mormor på 90+. Något måste jag ju orka med..


Och så ska jag påminna mig själv att sluta baka för att jag har tråkigt - aldrig mer rulltårta!


oh you little fucker..

Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards