Alla inlägg den 24 april 2012

Av bfalk - 24 april 2012 18:58

Jag är inte känd för att älska min stad, snarare tvärtom. 

Alla säger att det 'en fas' och att man hatar den för här är man född - det kommer gå över när man blir äldre och det kommer omvandlas till kärlek och lättnad att man faktiskt bor i staden man bor i.


Jaha. Det är ju ett bra argument.

Jag menar, JAG HATAR STADEN JAG BOR I. Ska jag då vänta och härda ut skiten, tills jag någon gång blir 50 år och tänker "ooooh så mysig min stad är ändå...". Nej du. 

Jag är bitter, sur och tvär på min stad. Den är så sjukt tråkig, folk är torra och det händer ingenting.


Är detta tänkande något vanligt menar jag då? Tänker en 22årig tjej eller kille precis likadant som mig, fast denne bor i Stockholm, Örebro eller Helsingborg?

Jag trodde faktiskt på det, en liten stund, att vi som är i samma åldersgrupp tänker lite likadant. Detta var tills igår, då min mamma säger att hon hörde på radion att Özz Nüjen har valt att ställa in alla hans ståupp shower i Sundsvall för att publiken är så himla tråkiga.. Även fler komiker ställer sig bakom detta och har valt att uppträda på annan ort för de tycker likadant om Sundsvall.

Jag har även märkt att när det är konsert att bandet/artisten får kämpa för att få publikens reaktion; att de ska klappa händerna, sjunga och härja. Och jag blir, helt ärligt, riktigt förvånad när publiken i den här stan är helt tokiga och faktiskt har kul på en konsert.


Sundsvall Sundsvall Sundsvall.

Den tråkigaste staden i Sverige. Med den tråkigaste människorna.

Om man inte ens skrattar åt en komiker, ja, då är det nog fan illa. När man inte hoppar, studsar, sjunger och har kul på en konsert. Då är det nog fan illa.

Är det nu konstigt att jag faktiskt är lite less på denna stad..?

Hela atmosfären och 'andan' är lite åt helvete också. Man ska se ner på andra, snacka skit och bete sig allmänt fult. Alla ska heja på Giffarna och Timrå, annars kan man sticka tillbaka till 'Fjollträsk' (dit ska du sticka även fast du skulle heja på, vill säga, Malmö).

Vi ska gå likadant klädda, ha samma frisyr, samma skor, samma attityd. Om man går emot strömmen får man ta skiten, för man får skylla sig själv.

Det finns en hemsk 'vi mot dom' stil, som inte alls är behaglig. Det ska vara som det är, annars..


Eftersom jag inte bott i någon annan stad har jag ju egentligen inte något att jämföra med. Men det jag sett och hört räcker.

Och att den underbart roliga Özz väljer att ställa in sina shower för vi är för tråkiga.. Ja, det var ju den såkallade droppen som föll ner. Jag kommer alltid att hata Sundsvall.



Nåja, det är ju hyffsat fint när det är sommar. När det väl vill bli sommar.


 


Sundsvall är såklart Sverige's mittpunkt också..

Av bfalk - 24 april 2012 15:27

A girl should be be two things:

classy and fabulous.


Coco Chanel

Av bfalk - 24 april 2012 15:15

 


.. Jag ALDRIG skruvar/sätter fast lock..?

Som ett exempel, jag skruvar aldrig fast locket till kryddor. Det känns lite onödigt.

Mer onödigt är det ju att få kryddor över hela jäkla lägenheten för att man INTE skruvar fast locket.. Men vissa saker lär man sig aldrig. 


Och jag har ju råkat fått min arma mor galen på detta vis, bra tips förövrigt.. Om du vill terra dina föräldrar, kompisar eller partner. Skit i att skruva fast locket bara. Och när man lyckas att inte hälla ut innehållet så går det ju mycket snabbare att få ut innehållet.. Skit smart.


#konstiga saker man kan göra.

Check.

Av bfalk - 24 april 2012 11:17

Nu får vädret ta och bestämma sig, varmt eller kallt, regn eller sol. 

För människor som har extrema problem med leder så är detta ett väldigt stort problem. Jag hatar att klaga, det är inte min grej men när man har ständig värk hela tiden vilket tid på dygnet som helst.. Då är det svårt att inte råka nämna det, helst i sin egen blogg.

Jag kan inte säga att jag mår bra, när jag inte gör det. 

Att ha värk hela tiden drar ner ens mående, både fysiskt och psykiskt, man blir osocial och vill helst bara ligga i sängen. Det är synd att inte alla förstår det här och tar det oftast som att jag är tråkig, inte bryr mig, inte har så ont som jag säger eller skiter i andra. Egentligen så är det ju det som är felet, att just tänka så om någon kompis. Nåja, man har väll värre problem än så. 

Det värsta är att man inte kan göra nått, och inte orka göra det man planerat.

Och jag är så glad att jag bor i en stad som har Sveriges sämsta sjukhus! Tack och åter tack.


Nu så, nog om tråkigheter. 

Igår var det en trevlig kväll. Mötte upp mamma, hämtade ut lite paket och handlade lite småsaker innan vi knatade till Dallan och åt en riktig god toast (oxfilé, strips, bröd och beasås). Min mage var väldigt glad att få i sig mat. Satt kvar en stund, men det var riktigt dött både där och i stan, jag tror det gråa vädret påverkar människor mer än vad man tror. 

Väl på plats på teatern så fick vi vänta i 20 min innan man ens blev insläppt, skandal. Vad spelar det för roll om man får komma in och vänta där..? Dessutom fick man trängas bland äldre kvinnor som inte riktigt uppskattade hur jag såg ut, alls. Fast det mest skrämmande var att en tjej i min egna ålder också gav dessa blickar.. Vart fan är världen och Sundsvall på väg? Tycker det blir mer och mer inskränkt och att alla ska se likadana ut annars är man dum i huvudet. Jaja, skrattade åt dom och jag tror det märktes.. Ooops. Sedan öppnades dörren (dock inte teaterdörren) och in steg en Johnny Depp kopia. Jag hörde hur änglarna sjung i kör. Holy crap, och så räddades Sundsvall i mina tankar igen.


Teatern var bra, mycket bra skådespelare. Varje skådis hade tre roller och de var fyra stycken, som fint försökte visa upp myter och fördomar i det fina Norrland.. Jag tyckte det var mitt i prick. Och jag tror alla kände igen sig på något sätt, såklart kände jag igen mig i de som var yngre. 

Det är så kul att gå på teater!


Kvällen avslutades med ett abrupt samtal mellan mig och mamma, då en viss Thomas Bodström går förbi oss.. Han haltade och såg väldigt fundersam ut. Alla som gick förbi han vände sig om och undrade om de faktiskt gått förbi denna man. Jodå, visst var det han. Han har nog ett fall i vår lilla stad. 

Jag och mamma blev tvärtysta och glodde som fan.. Man får ju nästan skämmas, men bara nästan :)

Och jag fick den briljata idén att skriva detta på fejsbook, men tror seriöst ingen i min generation vet vem det ens är..

Det blir många punkter i mitt huvud när jag tänker på det. 

Skäms.


Jag avslutade kvällen igår med en dejt med underbara Betnér. Ni vet vem det är va..? ;)

Nu ska jag fortsätta vara bitter och glo på OZ.

Puss.

Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards