Alla inlägg den 9 maj 2012

Av bfalk - 9 maj 2012 14:00

 


Detta var vad jag gjorde igår, fixade mig en ny frisyr. Efter flera timmar i en frisörstol och ett avdomnat arsle så blev jag så sjukt sjukt nöjd! Har velat haft den här frisyren enda sedan jag kom på att jag ville ha löshår.. Men nu så är det äntligen fixat! 

Håret är av märket Euro.So.Cap, 40 cm och jag fick ungefär 120-130 slingor samt en röd fjäder :) Den är avtagbar, vilket jag helst inte ville ha för jag är så dålig på att sätta fast dom bra, haha! Men jag får öva på det. Jag tycker själv jag passar sånna här 'extrema' frisyrer eftersom det är jag på något sätt. Och det tycker även andra, så det är roligt! :)

Jag gjorde det på Salong Barock här i stan, en salong jag varmt rekommenderar! Det är oerhört billigt och alla jag har pratat med/jag själv blir alltid nöjda efter att ha varit där. HÄR kan du kolla in deras hemsida, där man även kan kolla priser och boka tid. Om någon någonsin skulle ha sina vägar förbi här i Sundsvall måste ni besöka salongen!


Det är så skönt hår med långt hår igen, känner mig snyggare och självförtroendet ökar lite. Såhär såg jag ju faktiskt ut (dock kortare på längden, och inte en hel sidecut) för några år sedan i håret, då var allt äkta men då valde jag att klippa mig jätte kort och raka mig på sidorna efter ett panikanfall.

Att fixa sig tog inte slut, imorse var jag hos Lina och fixade naglarna. Som vanligt så är hon väldigt påhittig med just mina naglar och gör dom alltid så fina! 

Efter det så gick jag hem till Hilda, var där ett tag sedan tog vi en lunchdejt på stan, mysigt! Vi surrade och surrade, ibland behöver man det. Vi tog en sväng på stan sedan hängde jag med till birsta för hon skulle på en intervju, var dock bara där en snabbis. Jag fann mig en ny plattång också, då min är jätte dålig. Att den var på rea gjorde allt så mycket bättre, haha. 


Tänk att man mår så bra att göra om sig, vare sig det är håret eller naglar. Man blir pigg och glaa!

Nu ska jag krypa ner i soffan med min one piece och glo på 'Mord i sinnet'. Jag är lite trött, men hoppas jag håller mig vaken.. Vill inte vända på dygnet! Och det var allt, pusspuss!

 

Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards