Alla inlägg den 23 maj 2012

Av bfalk - 23 maj 2012 18:15

När man har tid att tänka på onödiga saker gör jag gärna det. Och som vanligt delar jag med mig i form av en lista. Vissa saker folk gör eller säger kanske inte är helt genomtänkta alltid..


- "Har du klippt dig?" Detta kan vara den mest konstiga kommentaren ever. Oftast säger folk bara såhär utan att tillägga att det blev fint eller fult.. Om man nu ser att man klippt sig behöver man väll ändå inte fråga..? Eller vill man bara vara på den säkra sidan?


- Ha på sig jätte mycket kläder trots att det är varmt ute, detta gäller framförallt äldre damer och herrar. När inte ens min mormor på 90+ fattar varför dom gör såhär, då är det verkligen ett mysterium..


- Gå på poledance, äru en strippa? Om svaret är nej så är det kanske inte riktigt rätt va..


- "Jag dricker inte alkohol för att bli full" NÄHÄ? Varför dricker man alkohol för? 1. För att bli full. 2. För att bli just full. 3. Förhoppningsvis ha kul. Om jag inte drack alkohol kallas jag nykterist. Om jag dricker alkohol dricker jag för att bli full.


- Jag fattar fortfarande inte varför man cyklar. Detta är guds uppfinning för att få riktigt ont i stjärtmusklerna.


- Camilla Henemark. Behöver jag ens säga mer? Alltså den där damen gör mig galen med sitt hemska leende och stora mage. SLUTA gå till pressen med precis allt. Jag vill inte veta!


- Varför folk (läs: tonåringar) går precis mitt i VÄGEN DÄR BILAR KÖR och inte ens flyttar på sig när man kommer med bilen? Jag ska allt köpa en jäkla hummer och köra över er. Vänta ni bara. Man kan inte skratta utan tänder.


- Varför man går på krogen för att sitta och spela spel på en automat? Jag har faktiskt alltid undrat detta. Varför går man dit, oftast själv, för att sitta och spela och trycka på en massa knappar? Jag har aldrig sett någon vinna mer än en hundring.. Värt.. Men tiden försvinner kanske snabbt.. Och tillkommer gör ett spelberoende.. 


- Människor som har magtröja faaaast de är lite runda om magen. Har de ingen kompis eller dylikt som kan säga att detta kanske inte ser så himla bra ut..? Gör om gör rätt. Tänk på att det finns mingelfotografer som älskar att ta bild på just din mage.


- Allt tjat om barn. Shit, det verkar inte finnas något stopp nånstans. Eller kondomer. Folk skaffar barn som duracellkaniner. Och de skriver gärna om detta. Synd att man inte kan ta bort sitt facebookkonto, det måste ju bero på att att dom vill att man ska lida sig igenom alla jäkla statusar om ungar.. 


- När jag ändå är inne på facebook så kan jag väll kommentera det här om hur duktiga alla ska visa sig: att man tränar, har köpt en ny tröja (alldeles själv!!), hur bra man jobbat under dagen. Fast skrytet tar alla priser.. Om jag någonsin skulle vilja stoppa fingrarna i halsen kanske det kommer bero på detta. Varför måste människor ALLTID ha bekräftelse på ALLT de gör?? 


- Anton Hysén. Visst är han sjukt snygg och har ett tajt arsle, men går det inte lite överstyr när pressen och 50+ tanter törstar efter en gaylord.. Och hans röv. Ja, visst lät det helt fel..?


- Allt tjat om H&M's äkta samt oäkta modeller. Alltså, jag trodde inte ens folk kollade på skyltdockor eller på bilderna. Kanske bara jag som inte gör det.. Men det finns väll värre saker än att klaga på att modellen är så brun eller en skyltdocka är för smal. Tänk på att bilden är photoshoppad och dockan är på låtsas. 

Av bfalk - 23 maj 2012 15:45

God dag mina damer och herrar.

Idag vaknade jag väldigt tidigt för att ha jobbat natt, orkade inte dega i sängen så gick upp rätt fort. Käkade en macka och sedan gav jag mig ut i finvädret! Jag måste nästan gå ut när jag jobbat natt för jag blir så kocko i skallen av att bara sitta hemma. 

På mig hade jag min AIK tshirt, vilket alltid väcker stor uppståndelse i denna stad. Om man vill vara osynlig så skall man icke ta på sig sådana kläder. Shit vad folk glor, som att man skulle gå runt naken. 

Är verkligen denna stad så inskränkt att man blir förvånad att en brud bär en tshirt med ett lags märke..? Jag blir alltid lite förvånad över detta. Jag hade gillat stan mer om folk här kunde vara lite mer öppna och inse att alla inte är likadana och gillar samma saker. 

Men det är lite kul, jag ler mest när de ser på mina fina kläder.


 


Jag var ute ett tag och nu sitter jag här, funderar på om jag ska ta och städa upp lite på rummet och byta sängkläder. Frågan är om jag vågar hänga ut det, min allergi är så himla jobbig nu och om jag har otur kanske det fastnar på sängkläderna.. Jag har sjukt ont i ögonen och jag är täppt i näsan. Jag måste verkligen köpa mer medicin imorn! Det är ju kul att det är så himla dyrt med den där medicinen och det är inte ens receptbelagt.. 


Så, efter tusen samtal med morsan så kanske jag kan avsluta detta inlägg.

Puss.



Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards