Alla inlägg den 3 juni 2012

Av bfalk - 3 juni 2012 23:30

Alltså, mina vänner och ovänner, jag måste bara berätta om allt med fläkten som står inne i lägenheten som jag delar med brorsan..

Det hela började med en läcka som hade spridit sig, det började i källaren och tog sig vidare till alla andra. Vi trodde vi var säkra, men icke. Hela köket är katastrof, alla lådor och sånt står mot skafferiet, så man kommer knappt in där. Hela golvet under diskbänken är borta och där har de satt en stor fläkt som blåser varm luft så det ska bli torrt. 

Och den fläkten alltså.. Den låter som en hel traktor, jag skojar inte. Men det värsta är att det blir så sjukt varmt, det är som en bastu. Man får panik nästan. Så det första jag fick göra var att öppna alla fönster så det blev korsdrag, tillslut gick det ju faktiskt att vara där inne. 


Jag ångrade mig lite att jag tagit beslutet att sova där under dagen, men jag orkade verkligen inte åka hem. Med fönstren öppna, tven på högsta volym och kuddar och täcke över öronen så lyckades jag somna. Helt otroligt.. Dock så känns det inte av nu, jag är redan trött. Hoppas det inte är så hela natten alltså. Mamma var snäll och kom och lämnade datorn, så jag klarar mig, haha.

Men det var nog sista gången jag sover i den där lägenheten, lite tråkigt.. Men jag ska ju dit och rensa kläder och packa ner allt. Jag ska även ta hem massa smutstvätt eftersom det ändå inte går att tvätta där inne. Den där jäkla fläkten gör så att allt luktar skunk. Lyllo brorsan som får tvätta precis allt sen.. :)


Innan jag slutar skriva detta inlägg måste jag bara kommentera BB finalen. Det var årets tråkigaste säsong, med årets tråkigaste människor (förutom Roddan, såklart) och årets tråkigaste vinnare. Jag fattar inte hur nån som städar 24/7 kan vinna en halv miljon. Och att folk tycker det låter normalt när hon säger attt hon gör det för sina barn.. En vanlig, vettig mamma/pappa skulle aldrig lämna sina barn för att vara med i big brother. När jag berättade detta för mamma, som själv var ensamstående och hade räkningar och lån att betala, så skrattade hon och sa att hon kanske också skulle ha varit med i en dokusåpa. Det låter så konstigt att man tycker det är 'bra' att en tjej är med bara för att ge sina barn det hon inte kunnat ge förut.. Nej du, sånt går jag inte på.

Nästa år ska jag vara med och ta över hela huset.


Över and out, nu ska jag se på en Titanic dokumentär!

Puss.

(Jag tänkte precis nu att jag skulle ju ha en bild på hur lägenheten ser ut, men det får bli nån annan gång.. Ni kanske inte kan ta in allt kaos)






Av bfalk - 3 juni 2012 13:00

Sakerna som jag klickade hem häromdagen kom jätte snabbt, trodde faktiskt det skulle ta någon vecka eller två men icke.. 

Med 4-5 veckor kvar så har jag fulla rummet med fina saker tills jag flyttar till min alldeles egna lägenhet! Jag kommer nog inte låta bli att handla ännu mer.. Man ska ha fint, och jag som älskar stjärnor kommer nog ha det överallt!

Det är skönt att jag även hittat saker som inte är så vanliga, som inte alla andra har. 



En väldigt stor och rymlig pall.

Kuddfodral med stjärnor, tog två av varje.

Krokhängare som är en djävul, tog fyra stycken.

En söt skål, perfekt för lite godis.. 

Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards