Alla inlägg den 20 juni 2012

Av bfalk - 20 juni 2012 23:15

Idag fick jag hem detta linne, lite skrynkligt efter postens hantering men det går allt till sig. Linnet är oversize och det är den fina Paul (KISS) som pryder det.


     

Av bfalk - 20 juni 2012 18:45

Jag har totalt glömt bort att visa bild på hur det ser ut i brorsans lägenhet, även fast jag har haft en bild i min ajfån. Det där jag surrat om så länge: värmefläkten som är igång dygnet runt för att suga upp läckan.

Såhär ser det ut (detta är alltså i köket):


 


Och föreställ er nu detta: den låter som en traktor samt gör att hela lägenhet är som en bastu. Varmt varmt varmt och så kan man inte andas och så svettas man som en gris när man är där inne :) Och när det dessutom är varmt och soligt ute så ligger det direkt in i lägenheten = det blir så varmt så det är konstigt att inte allt smälter. Alla skåp och grejer ligger lite överallt i lägenheten också.

Den har varit där i flera veckor nu, jag undrar hur länge den ska stå där.. Lyllo brorsan som snart har semester och antagligen kommer få dela rum med mig hemma hos morsan. Det kommer bli kaos.

Vi har iallafall tagit hem alla blommor nu, hoppas de överlever. 

Ps. Bilder från äventyret idag kommer imorgon. Nu ska jag avlida i soffan en stund. Ds.


 

Av bfalk - 20 juni 2012 09:30

 

Hej och godmorgon allihopa! Idag är det onsdag och jag är ledig, idag ska jag spendera hela dagen med min mamma och min morbor Janne banan. Och det är därför jag faktiskt är uppe i vettig tid. 

Vi ska åka till stugan först och hämta upp morbror sedan ska vi ut på upptäcktsfärd, vet inte riktigt vart vi ska men vi skulle käka frukost och sedan lunch. Mamma surrade om Huddik så det blir väll någonstans där.. Nåja, jag hänkar på och behöver inte tänka så mycket på just vart vi ska, det ska bli otroligt roligt iallafall! :)

Nu hoppas jag att magen lyder så jag slipper tänka på den skiten. Jag ska försöka komma ihåg att knäppa lite kort, jag är sjukt dålig på att göra det när jag väl gör något vettigt..

Efter hela det här äventyret ska vi åka till Södermalmen och hämta alla mina blommor, orkar inte springa där längre så tar hem det till växthuset här hemma hos mamma istället tills jag flyttar. Vad skönt det ska bli att springa upp och ner för trappan och sedan in i bastulägenheten, kommer svettas som en tjockis på cykelsemester.


Ha en fin dag, pusspuss.

Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards