Alla inlägg den 2 juli 2012

Av bfalk - 2 juli 2012 23:35

Äntligen är min brorsa här i stan, har inte träffat han på flera veckor nu! 

Så, dagarna som kommer nu ska vi hänga, snacka skit och såklart festa! :) Han kom precis förbi på jobbet och gav mig världens längsta kram, det behövde jag verkligen! 

Nu ska vi även dela rum hemma hos mamma, haha. Ja, det lär bli en upplevelse i sig. Är så glad att jag har han vid min sida, bästa brorsan.


Av bfalk - 2 juli 2012 12:45

Och så tänkte jag skriva några rader om EM 2012, en liten summering alltså. Eftersom jag har fördomar så tror jag att de flesta som läser min blogg är tjejer och inte bryr sig ett skit om fotboll eller sport överhuvudtaget, så ja.. Ni kan ju läsa eller inte. Jag tänker skriva ändå! (Fan va kaxig jag är).


Jag har älskat varje minut av EM. Helst i början. Två matcher per dag! Vet ni vad det betyder för en som är helt galen i fotboll?! Det var roliga matcher i början och tråkiga i slutet. Det var lite svajigt, ibland var det högklassigt och ibland undrade man om det var ett korpenlag man kollade på, typ.

Jag tror att det blir lite svårt att ta med så stora stjärnor, så stora viljor och framförallt divor i samma lag (framförallt Frankrike). Något jag hatar i sportens värld är divor och sånna som lägger sig och ber om frisparkar hela tiden. Stå upp, skjut bollen, försök att göra mål. Ska det vara så jävla svårt?!

Och Sverige då.. Jag höll på glömma dom när jag tänkte skriva detta. Jag visste att de inte skulle klara sig, de är alldeles för dåliga. Men ett stort plus till Sebastian Larsson, Kim Källström och framförallt Olof Mellberg. Jäklar vilken fighter det är, DÄR har ni någon som kämpar för landslaget. Zlatte gör mål när det inte ens är värt nått längre. Yes, där har ni det. 

Många favorittippade och stora lag åkte ut ganska lätt, vilket är förvånande men samtidigt kul - det är roligt när någon underdog kommer fram och får spela skiten ur ett större lag.


Jag höll på Tyskland hela vägen tills Italien kickade ut dom. Jag fattar inte hur ett sånt bra lag kunde vika sig så lätt. Och därmed förlorade Tyskland sin biljett till finalen. Och jag har alltid haft vääääldigt svårt för Italien, jag gillar inte italiensk fotboll och de gillar att ligga mer än att stå upp. Det spelar ingen roll hur många mål de gör, de går inte hem hos mig.

Men det blev tillslut Spanien och Italien i finalen. 

Jag är en av dom där som inte har tyckt om Spaniens spel i EM. JAAAAAAAAAA de har gjort mål och tagit sig till final och vann även den. Men de har spelat riktigt tråkigt, så sjukt många långa bollar och tråkigt spel. Det har gått långsamt. 

Men finalen var riktigt rolig att se, det var det riktiga Spanien man fick se igen. Och såklart var de värda EM guldet efter hela 4-0. Den enda jag gillar i Italien - Buffon, tyckte jag synd om. Han fick ingen alls backup från sitt lag. 


Och så var helt plötsligt EM över.

Men idag börjar Allsvenskan igen, och AIK spelar borta mot Malmö. Tjiiihooo!


 


Konstigt #1. Varför spelades inte en bronsmatch?! Vart nånstans ser man att någon kommer etta, tvåa men inte trea?! Sjukt besviken på detta.


Konstigt #2. Hur tusan kan Torres ha 3 barn?? Är inte han typ 16? Trodde inte ens han hade fått hår på snorren :(


Konstigt #3. Hur tusan EM kunde spelas där det spelades? Ta hand om människorna i landet istället för att göra detta. Jäkla skitkorvar.


Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards