Alla inlägg den 8 juli 2012

Av bfalk - 8 juli 2012 19:40

Möts av att flera stycken skriver i ren frustration att Eddie Vedder inte är gay.

Sorry, men jag har hört det. Hoppas han inte läser min blogg (som är på svenska) och blir ledsen över det nu bara.. Jag ber om ursäkt, eftersom jag klev på ömma tår märkte jag.


Nåja. 

Har haft några få härliga dagar i Stockholm.

Jag insåg snabbt både på y-bussen och när vi var framme att jag nog inte behöver åka utomlands, det finns tusan turister överallt!

När vi kom fram satte vi oss på en bar och slappade, dressade sedan om på hotellet och gav oss ut i Gamla Stan. Åt en underbar middag på Vasa's, jag slog på stort och käkade Entricote (jag orkar inte flasha med hur det ska stavas..). Vi styrde senare kosan mot Anchor och lyssnade på bra musik, drack gott och snackade med fina killar. Förutom en då. Han påstod att jag hade fördomar mot han (för han var brat och moderat och satt på en rockbar). Senare sa han tydligen att vi norrlänningar tror vi är nått för vi är postitiva och kan skratta, att allt det bara var en fasad. Jag hörde inte det för jag måste ha slagit av mina öron, men undra vem som hade fördomar jag.. 

Senare på kvällen så fick jag agera livvakt åt min käre mor, jag är jävligt hetsig som person men om det är nån som vill något illa med dom jag är med (framförallt mamma!) då jäklar åker nävarna fram. Tur att t-banan kom fort så jag inte behövde engagera allt för mycket.. 


På lördagen så var jag lite bakis och mycket allergisk. Mina ögon blir helt knäppa i Stockholm, dom blir så tunga och kli:iga.

Vi käkade jätte god frukost lite längre bort från hotellet, åkte in i Gamla Stan igen och knatade runt. Jag shoppade (äääntligen!), hittade mig tshirts, bandanas, en stjärnljuslykta och så köpte jag mig en dragkedjetröja med Backyard Babies. Jag har kollat på den jätte länge, den var jätte dyr men kunde inte låta bli. Den skulle bli min och så blev det!

Både i fredags och i lördags har det varit så sjukt varmt, vi fick ta många pauser så vi inte skulle svettas ihjäl - samt ta flera duschar på hotellet.

På kvällen käkade vi fish and chips och surrade skit. Sedan var det dax för konsert och Pearl Jam!!


Fortsättning följer.. För nu orkar jag inte skriva mer! :) Återkommer med text och bild om konserten imorgon. Nu ska jag dra fram en madrass som jag ska sova på, istället för tältsängen.


     

       

      

Jag knäppte knappt några kort, vet inte varför men det känns så jobbigt bara.. Haha.


Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards