Alla inlägg den 11 juli 2012

Av bfalk - 11 juli 2012 16:12

Efter att ha lyckats städa rätt så fint och bytt sängkläder (det blev ingen tvättning för att NÅGON satt upp tiden igår, arg som ett bi blev jag, japp) samt lagat massa matlådor så hittade jag massa pins som bara låg i en hög, jag hittade även massa tygmärken. Så jag tog mitt pick och pack, satte mig i soffan och fixade om jeansjackan jag köpte för toklängesen, gjorde den till en väst och började sy fast alla tygmärken. Det blev snett och vint, men fränt. Nu är jag fränast i stan. Men det kanske ser lite konstigt ut när jag har amerikanska flaggan bak men svenska saker där framme, men har trots allt samma märken som de svenska militärerna, det tycker jag är finfint :)

Samtidigt som jag höll på med det kollade jag på Gilbert Grape, har haft sånt sug efter den fina filmen!


Efter ungefär 1,5-2 timmar så var jag klar. Det kanske inte var mitt smartaste drag att hålla på och sy när jag har problem med lederna.. Fick fruktansvärt ont. 

"Vill man bli fin får man lida pin" - jo tack. Kan inte göra nått utan att få ont. Skitleder. Och när vi ändå snackar skit om mina leder, så fick jag nytt recept på min magmedicin = jag kan ta medicinen för lederna igen! NU kanske jag slipper ha ont. 


Men jag har ju en fin väst iallafall!!


       



Jag kryddade med väldigt många pins, ska köpa mer tygmärken, det är lite snyggare! Men än så länge får detta duga. Och såklart fick mina älsklingsgrabbar en speciell plats.

Av bfalk - 11 juli 2012 13:00

Och så har ännu en AIK spelare lämnat lägret. Denna gång är det Sundsvallspojken Pontus Engblom, som blev såld till Norge. 

Jag tycker verkligen det är ett mysterium att han inte fått spelat mer den här säsongen, för han är verkligen bra - det har han bevisat både i AIK och när han var utlånad till Giffarna. Trots att han inte spelat så mycket hann iallafall göra 1-0 målet mot IFK Sillstryp denna pågående säsong.


Engblom lämnar AIK - Fotboll - Allsvenskan


20-årige Pontus Engblom kom till AIK från IFK Sundsvall inför säsongen 2009 och tävlingsdebuten skedde borta mot IFK Norrköping (2-1) i 16-delsfinalen av Svenska cupen den 26 april 2009 då han inledde på topp tillsammans med Iván Obolo. Det första målet kom borta mot Östers IF (3-1) i Svenska cupen den 25 maj 2010 då han, framspelad av Nils-Eric Johansson, fastställde slutresultatet i den andra förlängningskvarten. Totalt blev det 33 tävlingsmatcher, varav 16 från start, och tre mål i AIK-tröjan.


- Jag vill tacka alla i AIK och inte minst supportrarna för fina år i klubben och nu ser jag fram emot nya utmaningar i FK Haugesund, säger Pontus Engblom.

Av bfalk - 11 juli 2012 07:45

Jag drömde om Swedish House Mafia grabbarna inatt. Därav rubriken. Detta är första gången jag förklarar varför jag har en rubrik. Detta är historiskt!! Jag drömde att vi gick runt på Södermalm och skulle ta oss till mitt jobb, det var snöstorm och vi fick klättra upp, fast jag rullade ner.. Måste sluta äta chips.. 


Enda sedan jag kom hem från Stockholm i söndags har jag mått som ett drägg. Jag är sjukt trött och har noll energi. Jag har värre allergi än någonsin så jag tror det spelar in, eftersom jag sover som vanligt (bra alltså). I måndags så blev jag attackerad av flera myggor och bromsar som tuggade sönder mig, hela min fot och en hand är helt fucked up, svullen och grejer. Det verkar som jag inte tål att bli biten?! Eller är det som vanligt att min kropp inte riktigt blir som alla andra..?


 

Jag vet att fotbilder är skitäckligt, därför ger jag er denna som kanske också tycker det - alltid lika roligt att äckla någon med mina fula fötter.. Hoho.



Nu sitter jag iallafall på jobbet, ska sluta om någon timme. Jag fick den briljanta idén att ta med datorn, även på dagtid. Tänk att det finns den lyxen. 

När jag slutat ska jag hämta ut ett paket och handla lite, sedan vidare hem och tvätta och städa, som verkligen behövs!

Jag har ett till pass på torsdag, sedan är jag ledig i helgen igen. De nästa två kommande veckorna kommer jag leva på jobbet typ, jag börjar känna lite ågren över allt, men jag får tänka på att jag får en svinigt bra lön. Allt detta jobbande medför att jag kanske inte kommer hinna flytta in tidigare, buhuuu!! Men som tur är är jag ledig när inflyttningsdatumet är. Jag får hoppas att dagarna går fort som dom hittills har gjort ba! Jag kan knappt vänta meeeeeeeeeeeeeer.. 


Nej, nu ska jag glo lite på Jersey Shore innan mamma kommer och löser av mig. 

Pusspuss.


Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards